با تمسک به قرآن و عترت در زمینه انتخابات می توانیم در انتخاب اصلح، گامی استوار و مطمئن برداریم.

انتخاب اصلح در منطق قرآن و عترتاحمد امین نیا کارشناس مذهبی قرآن و نهج البلاغه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: قرآن و عترت دو کلید راهگشا در تمامی عرصه‌های زندگی است و در این برهه خاص انتخابات، باید بر آن تمسک جست.

او تصریح کرد: بر طبق حدیث ثقلین که پیامبر اکرم (ص) فرمودند:"من در میان شما دو امانت نفیس و گرانبها می‌گذارم یکی کتاب خدا قرآن و دیگری عترتم اهل بیت را تا وقتی که از این دو تمسک جویید، هرگز گمراه نخواهید شد و این دو یادگار من هیچ‌گاه از هم جدا نمی‌شوند تا کنار حوض کوثر بر من وارد شوند. "می توانیم در امر انتخابات ، فرد اصلح را بر گزینیم.

این کارشناس مذهبی قرآن و نهج البلاغه با اشاره به  آیه ۵۵ سوره یوسف در قرآن کریم" إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ " دو ویژگی مهم نامزد های انتخاباتی را برشمرد و گفت: حفیظ و علیم  در این آیه، دو صفت مهم پیامبر، به عنوان فردی است که مسئولیت مهم اجتماعی و سیاسی را بر عهده دارد.با تعمیم این آیه، می توانیم مشخصه های فرد اصلح را بیابیم.

امین نیا افزود: حفیظ به معنای فردی است که متعهد دینی  و ملی است و علیم به معنای متخصص است.

او تصریح کرد: امیر المومنین (ع) در نهج البلاغه فرمود: "کسی که تعهد دینی ندارد از او در امان  نیستید. "
اگر کسی تعهد دینی، داشته باشد تا نزدیک بیت المال می‌شود دلش می‌لرزد چون خدا را حاضر و ناظر بر اعمال خویش می‌داند.

این کارشناس مذهبی قرآن و نهج البلاغه گفت: علاوه بر تعهد دینی تعهد ملی هم از خصوصیت‌های مهم یک نماینده باشد.

 یک نماینده باید برای اصول، آرمان‌ها و خون شهدا متعهد باشد تا نظرات او در مجلس، مخالف با اصول و آرمان‌های انقلاب قرار نگیرد.

امین نیا با اشاره به سختی تشخیص تخصص و تعهد در نامزد‌های انتخاباتی افزود: تعهد نامزد انتخاباتی را باید از حامیانش تشخیص داد، هر آنچه دشمنان از فردی تعریف و تمجید بیجا کنند دلیل بر این واقیت است که منافع دشمن، در آن فرد گنجانده شده پس نباید به آن فرد رای داد.

او با اشاره به چگونگی تشخیص تخصص نامزد‌های انتخاباتی تصریح کرد: تخصص یک نامزد انتخاباتی را باید از سوابقشان فهمید، مدیر بودن صرف، مهم نیست، مهم این است که مدیر موفقی در عرصه کاری خود باشد.

این کارشناس مذهبی قرآن و نهج البلاغه با اشاره به اینکه علاوه بر قرآن، روایات هم در زمینه انتخاب اصلح مهم و راهگشاست گفت: فردی نزد امام صادق (ع) آمد تا نظر ایشان را در مورد انتخاب جویا شود، حضرت به او فرمود: فرد منتخب باید سه خصلت داشته باشد:۱: صداقت داشته باشد، ۲: عدالت داشته باشد.۳: باتقوا باشد

فرد دوباره از حضرت پرسید اصلح را چگونه بر گزینم؟ حضرت فرمود: آن کسی که دشمن مخالف آن است.

امین نیا افزود: اگر در مساله انتخابات، بر طبق آیات و روایات، قدم برداریم، بار این مسئولیت را، در این برهه حساس با موفقیت به زمین می‌گذارید.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.