حضور بیش از ۶۸ هزار رای اولی در لرستان

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: یک میلیون و ۴۸۰ هزار و ۶۴۴ نفر در استان واجد شرایط شرکت در انتخابات و از این تعداد ۶۸ هزار و ۴۳۸ نفر رای اولی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  محمود ثمینی در جلسه شورای اداری لرستان افزود: همچنین عوامل اجرایی انتخابات از بدو تشکیل هیت‌های اجرایی تا برگزاری انتخابات یکهزار و ۱۱۱ نفر هستند و یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز به عنوان بازرس در شعبه‌ها فعالیت خواهند داشت.

وی با اشاره به حضور بیش از ۱۷ هزار نفر در حوزه‌های اجرایی و امنیتی انتخابات لرستان تصریح کرد: مدیران اجرایی نماینده عالی دولت هستند که باید در برخی مواقع علاوه همکاری در برگزاری انتخابات، در مواردی چاره اندیشی کرده و ارایه راهکار کنند.

وی با تاکید بر ممنوعیت ورود مستقیم مدیران به فعالیت‌های انتخاباتی گفت: همچنین کاندیدا‌ها و طرفداران آن‌ها از هرگونه پیش داوری در انتخابات اجتناب کرده و با رفتار نامناسب فضای این رویداد سیاسی را دچار حاشیه نکنند.

ثمینی تصریح کرد: کاندیدا‌ها باید طرفداران و ستاد‌های انتخاباتی خود را توجیه و توصیه کنند که آمادگی پذیرش نتیجه انتخابات را داشته و هرگونه شکایت باید از طریق مجاری قانونی طرح و دنبال شود.

به گفته وی یکهزار و ۴۸۹ شعبه آرای مردم لرستان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را جمع آوری می‌کنند.

تا پایان روز دوشنبه ۲۷ بهمن ماه تعداد کل ثبت نام شدگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان لرستان ۴۰۸ نفر بودند که از این تعداد با تغییر حوزه انتخابیه و جابجایی هشت نفر به این ترتیب که پنج نفر وارد استان، ۲ داوطلب خارج و یک نفر داخل استان موافقت شد.

تعداد نامزد‌های انتخاباتی که تاکنون در این استان انصراف داده اند ۵۹ نفر به تفکیک شهرستان‌های خرم آباد وچگنی ۱۵ نفر، بروجردهفت، الیگودرز پنج، کوهدشت ورومشکان ۶، دورود وازنا ۹، دلفان وسلسله ۱۶ و پلدختر یک نفر اعلام شده است.

در حال حاضر در شهرستان‌های خرم آباد وچگنی ۵۷ کاندیدا، بروجرد۳۵، الیگودرز۱۸، کوهدشت ورومشکان ۳۷، دورود و ازنا ۲۲، دلفان وسلسله ۱۲ و پلدختر ۲۴ نفر فعالیت‌های تبلیغاتی خود را دنبال می‌کنند.

لرستان با هفت حوزه انتخابیه ۹ نماینده در خانه ملت دارد و بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت لرستان یک میلیون و ۷۶۰ هزار و ۶۴۹ نفر است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.