فرماندار خرم آباد گفت: ۶۲ کاندیدا برای نمایندگی مردم خرم آباد و چگنی رقابت می‌کنند که از این تعداد تنها ۱۵ نفر حساب شفافیت مالی تبلیغات را افتتاح کرده اند.

بی توجهی ۴۷ کاندیدای خرم آباد و چگنی به حساب شفافیت مالی تبلیغاتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، فرماندار خرم آباد گفت: ۶۲ کاندیدا برای نمایندگی مردم خرم آباد و چگنی رقابت می‌کنند که از این تعداد تنها ۱۵ نفر حساب شفافیت مالی تبلیغات را افتتاح کرده اند.

جعفر طولابی افزود: این حساب ویژه باید قبل از شروع تبلیغات انتخاباتی افتتاح می‌شد، اما با اتمام مهلت قانونی اعلام شده برای این امر ۴۷ کاندیدا اقدامی نکردند.

او با بیان اینکه این بی توجهی جرم است و کاندیدا‌ها باید پاسخگو باشند تاکید کرد: همچنین باید صورت اسناد مالی این حساب حداکثر تا ۲۰ روز پس از برگزاری انتخابات به فرمانداری تحویل تا نسبت به بررسی آن اقدام شود.

او  با بیان اینکه استفاده از منابع خارجی در تبلیغات انتخاباتی ممنوع است ادامه داد: چنانچه شخصیت‌های حقیقی، تشکل‌ها و احزاب قصد حمایت مالی از نامزد خاصی را دارند باید به این حساب واریز کنند و البته اسناد پرداختی و هزینه‌ای نیز باید شفاف و روشن باشد.

طولابی اضافه کرد: مطابق با قانون "شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی" نامزد‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان‌ها باید مشخصات و شماره حساب بانکی نماینده مالی خود را به فرمانداری هر شهرستان اعلام می‌کردند.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد که سهم حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی از این تعداد ۲ نفر است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.