اولین مرکز نگهداری بانوان معتاد کارتن خواب و متجاهر در خراسان رضوی تاسیس شد.

مجتبی نوذری مدیر عامل موسسه زندگی دوباره در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفت: اینجا تنها مرکز نگهداری معتادین متجاهر است که طبق دستور مقام محترم قضایی دستگیر و  توسط نیرو‌های انتظامی به اینجا تحویل داده می شوند.
 
او ادامه داد: در اینجا اول این افراد توسط تیم درمان غربال می شوند و اگر شرایط پذیرش را داشته باشند در مرکز بستری و خدمات مددکاری پزشکی و روانشناسی به آن ها ارائه می شود.
 
مدیر عامل موسسه زندگی دوباره گفت: این مرکز ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفرمددجو دارد و در حال حاضر ۱۷۰ نفر زیر پوشش این مرکز هستند.

نوذری افزود: تلاش ما بر این است که این افراد بعد از درمان به بستر خانواده برگردند.


تقویت مسائل فرهنگی هنری و مذهبی برای مددجویان


حمیدرضا پور یوسف مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در مراکز اقامتی اجباری است چون نشاط ، انگیزه و اراده را در آن ها تقویت می‌کند.

نوذری افزود: بهزیستی یک سری مراکز توانمند سازی دارد که به صورت مراکز شبانه روزی اقامتی است، ظرفیت این مرکز ۲۰ نفر است  و باید طی ۶ الی ۸ ماه به یک پایداری اجتماعی و یک شغل برسند.

تقویت اراده برای پایداری و بهبودی
 

محمد حسین صالحی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: دوره‌های آموزشی سبک فرزند پروری و سبک زندگی در پیشگیری از اعتیاد بسیار تاثیر گذار است و اگر بتوانیم فضایی ایجاد کنیم برای جوانان که در فضای سالم بتوانند انرژی خود را تخلیه کنند طبیعتا به سمت مواد مخدر کمتر گرایش پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: اراده فرد نقش اول را ایفا می کند. امیدواریم برگزاری المپیاد ورزشی بهبود یافتگان اثرات مثبتی را برای پیشگیری از اعتیاد و کمک به درمان معتادین و متجاهرین دارد.
 
انتهای پیام//ا.ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.