استاندار بوشهر گفت: استخدام نیرو بدون ضابطه و توجه به مقررات در شهرداری‌ها ممنوع است و موارد مربوط به استخدام در شهرداری‌ها باید طبق قانون باشد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در گردهمایی شهرداران استان بوشهر به موضوع استخدام در شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: استخدام نیرو بدون ضابطه و توجه به مقررات در شهرداری‌ها ممنوع است، موارد مربوط به استخدام در شهرداری‌ها باید طبق قانون باشد و این موضوع از سوی معاونت عمرانی رصد شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بین شهرداری‌ها توزیع کردیم و انتظار داریم منابع اعتباری اختصاص یافته به صورت هدفمند توزیع شوند.

استاندار بوشهر گفت: درست هزینه کردن منابع اعتباری جزء برنامه‌های مدیریت استان و از عوامل مهم کارآمدی است، با مدیریت منابع موجود، طرحی که ۱۲ سال متوقف شده بود را تکمیل کردیم و می‌توان با مدیریت منابع، طرح‎های بیشتری را تکمیل کرد.

گراوند بر صرفه جویی در هزینه‌ها از سوی شهرداران تاکید کرد و ادامه داد: اگر در هزینه کرد اعتبارات صرفه جویی نکنیم نشان دهنده این است که در مدیریت شهری خود بدون برنامه هستیم.

او با قدردانی از اقدام شهرداری جم برای سرمایه گذاری در ساخت هتل، گفت: شهرداری‌ها به دنبال درآمد پایدار برای شهرداری باشند.

گراوند با اشاره به ضرورت آمادگی شهرداری‌ها برای مقابله با حوادث غیرمترقبه احتمالی بر دفن بهداشتی زباله و فرهنگ سازی برای تفکیک زباله از مبدا در شهر‌ها تاکید کرد.

او ادامه داد: در برخی شهرداری‌ها تحرک را می‌توان دید، اما در برخی شهرداری‌ها شاهد تلاش برای تغییرات جدی در شهرها نیستیم.

استاندار بوشهر از شهرداران خواست پای طرح‌های عمرانی خود باشند و از فرصت‌های مختلف از جمله تعطیلات نوروزی برای جذب گردشگر بهره ببرند.

گراوند گفت: حوزه معاونت عمرانی عملکرد شهرداران استان را ارزیابی کند و پاداش لازم برای شهرداری‌های موفق در نظر گرفته شود.

استانداردسازی وسایل بازی در بوستان‌ها و استقرار سامانه شفافیت در مورد امور مالی و سالم سازی فعالیت در شهرداری‌ها از دیگر مواردی بود که استاندار بوشهر از شهرداران خواست به آن‌ها توجه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.