سومین جشنواره دانشجوی فیلم کوتاه ریگا که امسال به صورت منطقه‌ای برگزار شد، پس از ۲ روز رقابت شامگاه یکشنبه با معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در مراسم اختتامیه سومین جشنواره دانشجویی فیلم کوتاه ریگا در پردیس سینمایی بهمن سنندج گفت: کردستان مهد تمدن و فرهنگ است و امیدواریم با حمایت هنرمندان این استان، جشنواره فیلم کوتاه ریگا به خاستگاه اصلی خود برسد و به عنوان برنامه شاخص ملی مطرح شود.

احمد دارابی با بیان اینکه در عرصه فرهنگی، دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برگزاری جشنواره های مختلفی را شروع کرده است، افزود: جشنواره های حرکت، رویش و مناظرات دانشجویی از جمله دیگر فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه هستند.

او تاکید کرد: استان کردستان سردمدار فرهنگ و هنر کشورمان است و جا دارد که مسوولین این استان تلاش کند تا با توسعه این جشنواره، سال آینده شاهد برگزاری آن به صورت ملی باشیم.

دارابی با بیان اینکه جریان فرهنگی هنری با رویکرد مهارتی ایجاد شده و عرصه های جدیدی را برای دانشجویان در نظر داریم، افزود: هم اکنون ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری و ۶۰۰ انجمن علمی در مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.
در پایان این جشنواره آرای داوران جشنواره ریگا در بخش اصلی، جایزه بهترین فیلم داستانی را به فیلم عدن به کارگردانی شایان ابراهیمی تقدیم کرد.

در این بخش جایزه بهترین فیلم مستند به فیلم چی‌دا به کارگردانی محسن کولیوندی از ایلام رسید و جایزه بهترین فیلم انیمیشن را هم فیلم پژواک به کارگردانی برزان رستمی از آن خود کرد.

همچنین جایزه بهترین فیلمنامه برای فیلمنامه چاوک به نویسندگی هژیر اسعدی در نظر گرفته شد و جایزه ویژه هیات داوران به ماردین شیخ مرادی برای بازی در فیلم عدن اختصاص یافت.

جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران برای فیلم پنجره های تاریک به کارگردانی امیر فلاح اهدا شد و لوح تقدیر داوران به فیلم شکاف به کارگردانی کیوان سروری و نیز جعفر صیادی از زنجان برای ۲ فیلم جادوی عشق و درون یک چارچوب رسید.

در بخش ویژه کردستان هم جایزه بهترین فیلم برای درگاه به کارگردانی ایوب شیخ‌احمدی بود و جایزه بهترین فیلمنامه را فیلمنامه ناخوانده به نویسندگی آوات ساعدپناه کسب کرد.

۲۰ فیلم دانشجویی، با هدف شناسایی و حمایت از پتانسیل‌های جدید فیلمسازی و ایجاد انگیزه ورقابت برای دانشجویان رشته سینما در این جشنوراه اکران می شود، فیلمسازانی از ۶ استان همدان، زنجان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، ایلام، لرستان، کردستان در این جشنواره حضور داشتند و در ۲ روز اکران این فیام ها، ۳۵۰ مخاطب پای تماشای این فیلم ها نشستند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.