با حضور جمعی از مسئولان مرکز فنی و حرفه ای شهرستان کارون افتتاح شد.

عبد النبی سواعدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با حضور جمعی از مسئولان مرکز فنی و حرفه ای شهرستان کارون افتتاح شد.

او افزود: فازاول این مرکز آموزشی در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع با زیربنای۹۱۲ مترمربع براساس نیاز شهرستان به آموزش مهارتی در بخش‌های کارگاهی، اداری، نگهبانی، نمازخانه، محوطه، سرایداری با اعتباری بالغ برحدود۲۵ میلیاردریال احداث شده که برای تکمیل فازدوم آن نیاز۴۳میلیارد ریال دارد.

سواعدی بیان داشت: این کارگاه‌ها با توجه به نیاز سنجی به عمل آمده در ۴ حرفه تعمیرات موبایل، پرورش قارچ دکمه ای، نقشه برداری درجه یک و ۲ و تعمیر آب گرمکن، خیتعداد کارگاه‌های آموزشی مرکز را ۴ کارگاه با ظرفیت هر کارگاه ۱۶ نفر است.

مدیر کل سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان تصریح کرد: سالیانه بیش از یکهزار نفر می‌توانند از خدمات رایگان مهارتی مرکزآموزش فنی وحرفه‌ای شهرستان کارون بهره‌مند شوند و این مرکزقابلیت خدمات رسانی به بیش از۱۲۰ کارآموز در هر دوره را دارا است.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان یگانه متولی آموزش‌های غیررسمی یکی از راهکار‌های مهم در تحقق رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است که در توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در کشور نقش‌آفرینی نوینی دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.