فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین از کاهش ۲۱ درصدی فوتی‌های سوانح رانندگی در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار حاجیان فرمانده انتظامی استان در جمع خبر نگاران گفت: با توجه به افزایش ۱۰ درصدی میزان تردد در محور‌های مواصلاتی استان از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، فوتی‌های سوانح رانندگی ۲۱ درصد کمتر شده است.

سردار حاجیان افزود: همچنین در این مدت ۶۴ باند سارق حرفه‌ای متلاشی و ۸۳ سارق هم دستگیر شدند.

به گفته او، از بین سارقان ۲۰ نفر سارق خودرو بودند.

فرمانده انتظامی استان در ادامه از افزایش ۸۷ درصدی جرایم در فضای مجازی خبر داد و گفت: پلیس نیز با رصد این فضا اقدامات خوب و قابل توجهی را انجام داده است که حاصل آن افزایش ۳۰ درصدی کشفیات پلیس در این زمینه است.

فرمانده انتظامی استان گفت: در ۱۰ ماه امسال ۴۴۰ هزار و ۵۰۰ تماس مردمی با سامانه ۱۱۰ گرفته شده که ۷۰ درصد این تماس‌ها درخواست عملیاتی و اقدامات پلیسی و امنیتی بوده است.

سردار حاجیان با اشاره به نقش و رسالت پلیس اظهار داشت: مراکز مشاوره پلیس در زمینه‌های مختلف در حال انجام خدمات مشاوره‌ای به مردم هستند.

سردار حاجیان، علت یابی و ریشه یابی بروز آسیب‌های اجتماعی را یکی از فعالیت‌های مراکز مشاوره پلیس عنوان کرد و افزود: مشاوران پلیس دارای تخصص در زمینه‌های مختلف اجتماعی و روانشناسی هستند.

فرمانده انتظامی استان از اجرای طرح تحت پایش حوزه‌های نیروی انتظامی در مناطق مختلف خبر داد و گفت: این طرح هم اکنون در منطقه اقبالیه در حال اجراست.

سردار حاجیان همچنین از راه اندازی پلیس انتظامی بزرگراه و آزاد راه خبر داد و افزود: این طرح با هدف نا امن کردن بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها برای قاچاقچیان مواد مخدر اجرا خواهد شد.

معرفی استان قزوین به عنوان الگوی ترافیکی یکی دیگر از اقدامات پلیس در حوزه راه و حمل و نقل است که سردار حاجیان به آن اشاره کرد و اظهارداشت: ایجاد پلیس دوچرخه سوار یکی از برنامه‌هایی بود که با هدف ارتقای فرهنگ ترافیکی در استان انجام شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار