خون میرزایی گفت: باتوافق نهایی که با وزارت نفت صورت گرفت همکاران صیاد باید در سامانه پیش بینی شده ثبت‌نام کرده و حواله‌ سوخت خود را از این طریق دریافت کنند.

شناورهای صیادی برای دریافت سوخت ثبت نام کنند/برنامه ای برای صدور مجوز صید نداریمبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، میرزایی رئیس سازمان شیلات ایران صبح امروز در نشست بررسی توسعه طرح‌های شیلات در بندر ماهشهر گفت: با توجه به ساحلی بودن شهرستان ماهشهر، این شهرستان ظرفیت‌های شیلاتی بسیار زیاد دارد و با توجه به محدودیت ذخایر دریا، شیلات هیچ برنامه‌ای برای صدور مجوز صید ندارد و بیشترین تمرکز برای استفاده بهینه از سواحل دریا و حرکت به سمت آبزی‌پروری دریا و خشکی است.

او بیان کرد: فعالیت‌های آبزی‌پروری که در استان خوزستان و استان بوشهر انجام شده، اطمینان از یک تجربه موفق را به منظور اجرا در شهرستان بندرماهشهر به ما می‌دهد.

خون‌میرزایی اظهار داشت: بسته‌های پیشنهادی مختلفی را برای فعالیت‌های غیرصنعتی شامل؛ آبزی پروری و حفظ اشتغال جامعه صیادی برای شهرستان بندرماهشهر طراحی کردیم که با پشتیبانی‌های اعتباری و تسهیلاتی که از جانب صنایع شهرستان خواهد شد، این طرح‌ها به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: هدف اصلی این طرح‌ها، اشتغال پایدار برای بومیان در سطوح مشاغل خانگی، مشاغل خرد و سرمایه‌گذاری برای مشاغل کلان و بلند‌مدت است.

او درباره برنامه‌های سازمان شیلات برای رفع مشکلات جامعه صیادی شهرستان بیان داشت: تکمیل اسکله بندرامام خمینی (ره) یکی از دغدغه‌های اصلی صیادان بود که با کمک فرماندار بندرماهشهر و استاندار خوزستان کار تکمیل آن ادامه خواهد یافت.

رئیس سازمان شیلات ایران لایروبی نشدن اسکله‌ها را دغدغه دیگر صیادان عنوان و تصریح کرد: لایروبی این اسکله‌ها در دستور کار است و کار را از طریق سازمان بنادر و کشتیرانی پیگیری خواهیم کرد.

این مقام مسئول درخصوص مشکل سوخت شناور‌های صیادی گفت: با توافق نهایی که با وزارت نفت صورت گرفت، فرآیند به استان‌ها ابلاغ شده و همکاران صیاد باید از طریق اتحادیه، در سامانه پیش بینی شده ثبت‌نام کرده و حواله‌ سوخت خود را از این طریق دریافت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.