جلسه بررسی طرح های توسعه شیلات بندر ماهشهر با حضور رئیس سازمان شیلات کشور و جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با حضور جمعی از مسئولان شهرستان بندر ماهشهر جلسه بررسی طرح های توسعه شیلات این بندر ماهشهر برگزار شد.

نبی الله خون میرزایی رئیس سازمان شیلات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک دهه مبارک فجر گفت: شهرستان بندر ماهشهر با توجه به ساحلی بودنش ظرفیت شیلاتی بسیار زیادی دارد و سابقه این بندر در فعالیت های صیادی بسیار روشن است.

او بیان داشت: فعالیت های آبزی پروری که در استان خوزستان و بوشهر انجام شده است اطمینان از یک تجربه موفق برای اجرا در شهرستان بندر ماهشهر به ما می دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بسته های پیشنهادی مختلفی را برای فعالیت های غیرصنعتی شامل آبزی پروری و حفظ اشتغال جامعه صیادی برای شهرستان بندرماهشهر طراحی کردیم که با پشتیبانی های اعتباری و تسهیلاتی که از جانب صنایع شهرستان خواهد شد، این طرح ها به مرحله اجرا خواهد رسید.

او گفت: هدف اصلی این طرح ها، اشتغال پایدار برای بومیان در سطوح مشاغل خانگی، مشاغل خرد و سرمایه گزاری برای مشاغل کلان و بلند مدت است.

خون میرزایی در خصوص برنامه های سازمان شیلات برای رفع مشکلات جامعه صیادی شهرستان اظهار داشت: تکمیل اسکله  بندرامام خمینی(ره) یکی از دغدغه های اصلی صیادان بود که با کمک فرماندار بندرماهشهر و استاندار خوزستان کار تکمیل آن ادامه خواهد یافت.

 رئیس سازمان شیلات کشور لایروبی نشدن  اسکله ها را دغدغه دیگر صیادان برشمرد و گفت: لایروبی این اسکله ها در دستور کار است و کار را از طریق سازمان بنادر و کشتیرانی پیگیری خواهیم کرد.

اودر خصوص مشکل سوخت شناورهای صیادی اظهار داشت: با توافق نهایی که با وزارت نفت صورت گرفت، فرآیند به استان ها ابلاغ شده و همکاران صیاد باید از طریق اتحادیه، در سامانه پیش بینی شده ثبت نام کرده و حواله های سوخت خود را از این طریق دریافت نمایند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.