رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: پانزدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان با نیاز‌های ویژه خراسان شمالی با حضور ۱۱۰ دانش‌آموز دختر و پسر در دارالقرآن اسفراین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   علی متقیان رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی در حاشیه این مراسم که با عنوان طرح «مشکات» برگزار شد، گفت: این مسابقات در ۷رشته قرائت قرآن، احکام، اذان، انشای نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی، به صورت کتبی و عملی با حضور ۶۰ پسر و ۵۰ دختر در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار شد.

متقیان افزود: در این مسابقات دانش آموزان در گروه‌های آسیب دیده شنوایی، بینایی، ذهنی و جسمی و حرکتی حضور دارند.

او گفت: آموزش صحیح و گسترش مفاهیم دینی، ترویج فضایل اخلاقی و تقویت انس با قرآن در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه از اهداف برگرای این مسابقات است.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی با بیان اینکه برگزیدگان این مسابقات به مرحله کشوری این رقابت‌ها که تابستان سال آینده برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند، افزود:  دانش آموزان با نیاز‌های ویژه استان موفق به کشب مقام اول کشوری رشته قرائت قرآن در بخش دختران و مقام سوم کشوری انشای نماز پسران شده بودند.

سه هزار و ۳۸۷ دانش آموز زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی هستند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد، به دلیل کثرت برگزاری محافل قرآنی و تربیت قاریان و حافظان قرآن به دارالقرآن خراسان شمالی شهره شده است.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.