رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از پایان ثبت نام بخش کتبی هجدهمین آزمون سراسری قرآن وعترت با هزار و ۷۱۱ متقاضی در استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی اصغر نودهی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به پایان یافتن زمان ثبت‌نام برای حضور در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، گفت: از این تعداد ۷۷۹ نفر در بجنورد، ۲۰۰ نفر در مانه و سملقان، ۱۸۷ نفر در شیروان، ۱۸۸ نفر در اسفراین، ۱۵۳ نفر در فاروج، ۱۰۰ نفر در جاجرم، ۵۷ نفر در گرمه و ۴۷ نفر در راز و جرگلان برای شرکت در هجدهمین دوره از آزمون قرآن و عترت خراسان شمالی اعلام آمادگی کرده اند.

نودهی افزود: ثبت نام شدگان در این آزمون شامل قرآن آموزان و فعالان قرآنی موسسات فرهنگی قرآن و عترت و خانه‌های قرآن روستایی دارای مجوز ازاداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی استان می‌باشند.

او با اشاره به اینکه آزمون بخش کتبی در روز ۱۱ بهمن‌ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: زمان برگزاری آزمون شفاهی مقطع سنی زیر ۱۰ سال متعاقباً اعلام خواهد شد.

نودهی، به میزان استقبال شهرستان‌های استان از این آزمون اشاره و افزود: شهرستان‌های مانه و سملقان و فاروج نسبت به پارسال بیشترین تعداد ثبت‌نام را در هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت داشته‌اند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی به ادامه‌دار بودن ثبت‌نام در بخش الکترونیک تا روز ۱۵ دی‌ماه اشاره و یادآوری کرد: این بخش در رشته‌های سبک زندگی و سیره معصومین (ع) و روخوانی قرآن کریم ۲۵ و ۲۶ دی ماه برگزار خواهد شد.

خراسان شمالی دارای ۳۰ موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز می‌باشد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.