کارشناس پایش و آزمایشگاه محیط زیست شهرستان مهاباد گفت: با انجام به موقع معاینه فنی رانندگان از وجود هر گونه عیوب خودرو بهره مند می‌شوند.

رشیدی کارشناس پایش و آزمایشگاه محیط زیست شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: با معاینه فنی منظم خودروها، سالم بودن وسیله نقلیه از هر حیث به ویژه تنظیم بودن موتور و نبود روغن سوزی بررسی می‌شود که یکی از راه‌های کاهش آلودگی هوا است.

او افزود: در دی ماه امسال بیش از ۲ هزار و ۲۲۸ دستگاه برای دریافت تاییدیه به مراکز معاینه فنی خودرو‌های سبک در این شهرستان مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ دستگاه کارت معاینه فنی دریافت کردند.

رشیدی اضافه کرد: ۴۳۶ خودرو نیز به علت عیوب ظاهری، آلایندگی، خرابی ترمز‌ها و اتصالات تعلیقی در معاینه فنی مردود شدند که در صورت اصلاح عیوب مجددا می‌توانند کارت معاینه فنی را دریافت کنند.

کارشناس پایش و آزمایشگاه محیط زیست شهرستان مهاباد ادامه داد: با ورود و پذیرش خودرو مشخصات پذیرش شده از سامانه پلیس برروی سیمفا بارگذاری می‌شود.

او تصریح کرد: به طور متوسط در هر ماه برای ۳ هزار دستگاه کارت معاینه فنی صادر و طبق آمار ماهانه هر خودرو یک بار تحت پایش کارشناسان محیط زیست قرار می‌گیرند.

رشیدی اظهار داشت: دارندگان تمامی خودرو‌ها برای کاهش هزینه خودرو و کمک به پاکیزگی هوا به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.