حذف خودرو‌های فرسوده و جایگزین ماشین آلات استاندارد گامی مهم برای رسیدن به هوای پاک است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، سعید موسوی معاون نظارت پایش ادارات کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی دیروز در جلسه روز هوای پاک در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور شهرستان مهاباد گفت: قانون هوای پاک در سال ۹۶ مصوب شد و اقدامات خوبی پیش بینی شده است که دستگاه‌های اجرایی باید این قانون را پیگیری کنند و شهر‌هایی که به صورت شهر‌های پایدار هستند باید به ناوگان حمل نقل عمومی دقت کنند که ناوگان حمل نقل سالمی داشته باشند.

او در خصوص وضعیت آب و هوا و الودگی هوای استان افزود: وضعیت‌های مختلفی داریم که در سال‌های اخیر میزان گرد و غبار از سایر کشور‌های همسایه کمتر وارد کشور شده است.

موسوی تصریح کرد: ما پیگیر و کنترل  پایش وضعیت سوخت‌های بنزین و گازوئیل در کل شهرهای  آذربایجان غربی هستیم و در مواردی که بالاتر از استاندارد باشد با شرکت پخش فراورده‌های نفتی هماهنگ می کنیم که حدود ۹۰ درصد گازوئیل استان در شهر‌های پرجمعیت مهاباد، ارومیه، بنزین یوروی ۴ توزیع می‌شود.

معاون نظارت پایش ادارات کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی اظهار داشت: از پلیس می‌خواهیم که طبق پیگیری قانون هوای پاک خودرو‌هایی که معاینه فنی ندارند و دود زا هستند، متوقف  و به پارکینگ‌ها منتقل کنند.

صنعتی معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان مهاباد از اهمیت نیازمندی‌های توسعه و شاخص پایدار برای حقوق شهروندی خبر داد و گفت: یکی از نیازمندی‌های توسعه و شاخص توسعه پایدار دسترسی به امنیت زندگی شهروندان که جزءحقوق شهروندی به شمار می‌رود، که دسترسی به هوای پاک، امنیت غذایی، آب شرب سالم که جزءحقوق شهروندان ما هستند.

او افزود: با ایجاد پویش‌ها و حرکت‌های جمعی در میان مردم از جمله روز بدون خودرو و فعالیت‌هایی که در راستای تقویت ورزش‌های همگانی و استفاده کمتر از وسایل حمل و نقل می‌تواند کمک شود مفید و سازنده باشد و همچنین با حذف خودرو‌های فرسوده و با جایگزینی ماشین الات استاندار به ناوگان حمل و نقل بتوانیم گام مهمی برداشته شود.

برگزاری جلسه روز هوای پاک با حضور جمعی از مسئولین شهرستان و استان در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مهاباد تشکیل شد.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.