مسئول پایش و آزمایشگاه اداره محیط زیست مهاباد گفت: با بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو نیز برگه معاینه فنی خود را دریافت کردند.

رشیدی مسئول پایش و آزمایشگاه اداره محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: مراکز معاینه فنی خودرو به منظور کنترل عملکرد واحد و بررسی آماری آن‌ها طی ۳ ماهه نیمه دوم امسال ۷ هزار و ۸۶۶ دستگاه را در مرکز فنی شماره یک و دو پایش کردند که از این تعداد ۶ هزار و ۲۲۷ دستگاه کارت معاینه فنی را دریافت کردند.

او افزود: یکهزار و ۶۴۶ خودرو در مرحله اول مراجعه قادر به دریافت برگ‌های معاینه فنی نشده و در تست‌های معاینه فنی مردود شده اند.

رشیدی بیشترین دلیل مردودی مربوط به آلایندگی خودروها، عدم توازن ترمز‌های عقب و کمک فنر و در رده آخر بازدید ظاهری است عنوان کرد و گفت: از این میزان خودروی مردودی ۷۳۵ دستکاه در مراکز شماره یک و ۹۱۱ دستگاه ر مراکز شماره دو مردود تشخیص داده شدند.

او با بیان اینکه ماهانه در مهاباد به طور متوسط برای سه هزار دستگاه خودرو برگ معاینه فنی صادر می‌شود، اضافه کرد: طبق برنامه زمانبندی، مراکز معاینه فنی خودرو به منظور کنترل عملکرد واحد و بررسی آماری آن‌ها هر ماه یک بار تحت پایش کارشناسان محیط زیست قرار می‌گیرند.

مسئول پایش و آزمایشگاه اداره محیط زیست مهاباد بیان کرد: نرخ معاینه فنی برای خودرو‌های سواری ۳۷۰ هزار ریال، خودرو‌های دوگانه سوز یک کپسوله ۶۲۰ هزار ریال و خودرو‌های دوگانه سوز دو کپسوله نیز ۷۴۰ هزار ریال است.

او تصریح کرد: در مراکز معاینه فنی خودرو انواع تست شامل آزمایش موتور، آلایندگی، سیستم ترمز، فرسودگی، تست ظاهری بدنه، نور چراغ‌ها و لاستیک‌ها، لقی فرمان، جلوبندی و کنترل شیشه‌ها از جمله این اقدامات نظارتی است که در حین بازدید از وسایط نقلیه مورد بازرسی و کنترل قرار می‌گیرد.

رشیدی همچنین از دارندگان تمامی خودرو‌ها خواست برای کاهش هزینه خودرو و کمک در پاکیزگی هوا در زمان مقرر به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.