جروزالم پست نوشت در پی اشتباه سایبری فاجعه‌بار حزب لیکود، آژانس‌های خارجی و ایران ممکن است به اطلاعات سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی دست یافته باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی جروزالم پست در گزارشی با عنوان «آژانس‌های خارجی و ایران ممکن است به اطلاعاتی در داخل سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل دست یافته باشند» نوشت:  یک مقام سابق سایبری شین بت (آژانس امنیتی رژیم صهیونیستی) اعلام کرد ممکن است ایران و دیگر نهاد‌های اطلاعاتی خارجی، در پی یک اشتباه سایبری «فاجعه‌بار» حزب لیکود به شماره تلفن‌های خصوصی و دیگر اطلاعات مقامات ارشد اطلاعاتی اسرائیل دست پیدا کرده باشند.

هارل مناشری یکی از پایه‌گذاران اداره سایبری شین بت با بیان این مطلب اعلام کرد در این اشتباه شرم‌آور اطلاعات شخصی واقعی هر شهروند بالای ۱۸ سال فاش شده است.

او که هم اکنون ریاست بخش سایبری موسسه فناوری هولون را بر عهده دارد می‌گوید: بسیاری از طرف‌ها از جمله دستگاه‌های اطلاعاتی خارجی ممکن است به اطلاعات مختلف، از اطلاعات مقامات ارشد حزب لیکود گرفته تا رئیس شین بت، رئیس موساد و دیگران دست پیدا کرده باشند. افزون بر آن بسیاری از شرکت‌های خارجی نیز هستند که خواهان دستیابی به چنین اطلاعاتی هستند.

نشریه هاآرتص یکشنبه شب گزارش داد در پی اقدام حزب لیکود در آپلود کردن یا بارگذاری کل ثبت نام ملی رای‌دهندگان صهیونیست روی یک اپلیکیشن، اطلاعات شخصی ۶.۴۵۳.۲۵۴ صهیونیست فاش شده است. این اطلاعات شامل اسامی، شماره ملی، شمار تلفن و آدرس افراد می‌شود.

احزاب سیاسی در فلسطین اشغالی که اطلاعات شخصی رای‌دهندگان صهیونیست را قبل از انتخابات دریافت می‌کنند، باید ضمن محافظت از حریم خصوصی این افراد، از هر گونه کپی کردن، پاک کردن یا انتقال اطلاعات ثبت‌نام‌شدگان خودداری ورزند.

اطلاعات رای‌دهندگان روی یک اپلیکیشن مورد استفاده حزب لیکود در روز انتخابات بارگذاری شده بود. بروز یک نقص در این نرم‌افزار امکان درز این اطلاعات و انتقال آن‌ها را به یک رایانه فراهم می‌ساخت.

مناشری تاکید کرد: هر کس که این نرم افزار را ایجاد کرده اصلا به مسائل امنیتی آن توجه نکرده بود. رخنه به آن بسیار آسان بود. شما می‌توانستید به وب سایت گوگل کروم یا یک مرورگر دیگر بروید و به راحتی به کد وب سایت دست پیدا کنید خیل فوری به همه اطلاعات متصل شوید.

او مقامات حزب لیکود را بابت این نقص امنیتی مقصر دانست و گفت اطلاعات حدود یکصد هزار تن از اعضای این حزب در ماه آوریل ۲۰۱۹ نیز به بیرون درز کرده بود.

رئیس بخش سایبری موسسه فناوری هولون افزود با درز این اطلاعات دیگران ممکن است به اطلاعات فرزندان و حتی اطلاعات افراد درجه دو و درجه سه مرتبط با مقامات ارشد اسرائیلی دست پیدا کنند.

مناشری اضافه کرد در این مورد مشکل تنها دفاع سایبری نیست بلکه شاید مشکل محافظت از حریم خصوصی افراد نیز مطرح باشد. مشکل فقدان قوانینی است که درباره کسانی که برای حفظ اطلاعات شخصی دیگران اهمیتی قائل نیستند، مجازات و جریمه‌های متناسب اعمال کند. ما برای مقابله با این مشکل به یک تصمیم در سطح ملی نیاز داریم.

در ژانویه سال ۲۰۱۹، ناداو آرگامن، مدیر فعلی شین بت مدعی شد که یک قدرت سایبری خارجی، که تصور می‌رود روسیه است، تلاش می‌کند تا جنبه‌های مختلف انتخابات رژیم صهیونیستی را هک کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار