رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه افزایش خودسرانه نرخ کرایه تاکسی سرویس‌ها تخلف محسوب می‌شود، گفت: برای متخلفان در این زمینه پرونده تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان، روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار در سرسرای سازمان صمت استان گفت: برخی از رانندگان تاکسی سرویس‌ها به دلیل افزایش قیمت بنزین نرخ کرایه خود را افزایش داده‌اند که به دلیل غیرقانونی بودن این افزایش نرخ کرایه، پرونده‌های تخلف برای آن‌ها تشکیل شده است.

او بیان داشت: برای کاهش پرونده سازی برای تاکسی سرویس‌ها باید به صورت کارشناسی نرخ کرایه‌ها در ستاد تنظیم بازار مصوب و افزایش یابد که این کار پس از عید نوروز انجام خواهد شد.

افزایش ۴۰ درصدی کرایه‌ها، خواسته رانندگان تاکسی سرویس‌ها

عبدالرحمان ناصریان معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان نیز در این نشست گفت: بسیاری از رانندگان تاکسی سرویس‌ها به دلیل افزایش قیمت بنزین و دریافت نکردن سهمیه و افزایش نداشتن نرخ کرایه تعطیل شدند و یا در حال تعطیل کردن هستند.

او تصریح کرد: رانندگان تاکسی سرویس‌ها خواستار افزایش ۴۰ درصدی نرخ کرایه هستند، اما سازمان صمت بر اساس بررسی کارشناسی که انجام داده افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه را پیشنهاد می‌دهد.

۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای خرید میوه لازم است

ناصریان اظهار داشت: مباشری در خوزستان برای تامین میوه عید نوروز در نظر گرفته شده که قرار بود بدون دریافت تسهیلات از دولت میوه عید امسال را تامین کند، سود تسهیلاتی که امسال دولت برای خرید میوه در نظر گرفت ۱۸ درصد است که به سود بخش خصوصی نیست.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۲۷۰ میلیارد ریال برای خرید میوه عید اعتبار لازم است که مباشر با کمبود ۷۰ میلیارد ریال برای خرید میوه روبه رو شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان اذعان داشت: برای اینکه با مشکل تامین میوه برای ایام عید امسال روبه رو نشویم باید برای تامین نقدینگی این مباشر پیگیری لازم انجام شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.