مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : شهرستان مرزی قصرشرین با داشتن مجتمع پرورش ماهی شیلات شهدا، رتبه اول پرورش ماهیان گرمابی در کشور را دارد که امسال چهار هزار و ۲۰۰ تن ماهی در این مجتمع تولید و روانه بازار مصرف شد.

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : هم اکنون ۶۴ مزرعه پرورش ماهی در مجتمع شیلات شهدا وجود دارد که نقش مهمی در تولید آبزیان ایفا می‌کند.

او گفت : امید است با حمایت استاندار کرمانشاه و بهره برداری از مرحله دوم شیلات شهدای قصرشیرین و با توجه به وجود مرز‌های خسروی و پرویزخان برای صادرات آبزیان به عراق، شاهد اشتغال و رونق در بخش آبزی پروری باشیم.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت: سرانه مصرف ماهی هم اکنون در استان کرمانشاه به ۹.۵ کیلوگرم در سال رسیده که این رشد به دلیل فعالیت‌های ترویجی و افزایش پرورش آبزیان در استان است.

افضلی گفت: یکی از موارد مهم ترقی در کشور‌های توسعه یافته افزایش صادرات آبزیان و توجه به آبزی پروری است از این رو در تفاهم نامه‌ای که بین شیلات با مرکز فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه منعقد شده با فعالیت‌های پرورشی و ترویجی شاهد توسعه شیلات در استان باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.