کودکان ناشنوای ایرانی از درمان محروم نیستند

مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی گفت: هیچ کودک ناشنوا در کشور به دلیل ناتوانی مالی از درمان و کاشت حلزون محروم نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اجل لوئیان، مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش)، در جمع اعضای کارگروه "همایش گرامیداشت روز جهانی شنوایی" که در دفتر مرکزی این بنیاد تشکیل شد؛ اظهار کرد: در این همایش جایزه ویژه "بخشش" به یکی از برگزیدگان کاشت حلزون که از سوی کارگروه انتخاب نخبگان کاشت شده، انتخاب شود، اهدا خواهد شد.

او افزود:  این جایزه همه ساله در همایش گرامیداشت روز جهانی شنوایی که از سوی این مجموعه خیریه برگزار می‌شود به افرادی که کاشت را به خوبی انجام داده اند، هدیه داده می شود.

شرایط "جایزه ویژه بخشش" به شرح زیر است:

۱. موفقیت علمی، تحصیلی شامل: مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و رشته، مقالات مرتبط و ...
۲. موفقیت ورزشی شامل: کسب مقام استانی، کشوری، آسیایی و جهانی و ...
۳. موفقیت هنری شامل: برگزاری نمایشگاه ها، نقاشی، هنر‌های تصویری و...
۴. موفقیت شغلی شامل: راه اندازی استارت آپ، کسب و کار‌های نوین و خرد و...
۵. دیگر سوابق موفقیت و افتخارات شامل: اختراعات، تالیفات و...

به همین منظور از کاشت شدگانی که واجد شرایط فوق هستند دعوت می‌شود رزومه خود را حداکثرتا تاریخ ۳۰ بهمن با مستندات و مدارک مربوطه به دفتر بنیاد از طریق شبکه‌های اجتماعی یا آدرس درج شده در سایت بنیاد بخشش (https://bakhshesh.ir/) ارسال کنند.


بیشتر بخوانید: زمان طلایی کاشت حلزون شنوایی چه سنی است؟


مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفا (بخشش) افزود: در این همایش از چهره ماندگار کاشت حلزونی شنوایی کشور و پزشکان، متخصصین نیک اندیش ، خیرین گرانقدر حوزه سلامت و سفیران بنیاد"بخشش" تجلیل خواهد شد.

اجل لوئیان به شعار روز جهانی شنوایی ۲۰۲۰ « اجازه ندهید کم شنوایی شما را محدود کند» اشاره کرد و افزود: این شعار که از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است به منظور بالابردن سطح آگاهی مردم و نشان دادن عواقب افت شنوایی درمان نشده، انتخاب شده است.

وجود ۱۲ مرکز رسمی کاشت حلزون در کشور

این متخصص گوش و حلق و بینی ، کاشت حلزونی تصریح کرد: حدود ۳۶۰ میلیون نفر در جهان دچار کم شنوایی شدید هستند و یک در هزار نوزادان با ناشنوایی بدنیا می آیند.  در حال حاضر ۱۲ مرکز رسمی کاشت حلزون در کشور وجود دارد که برای حدود ۱۲ هزار نفر طی ۲۶ سال گذشته کاشت حلزون انجام شده است.  

مدیرعامل بنیاد خیریه شنوایی بخشی شفاء (بخشش) تصریح کرد: در سال های اخیر در ایران هیچ کودک ناشنوایی نیست که به دلیل ناتوانی مالی از کاشت حلزون محروم شده باشد. پس از اهدای رایگان پروتز توسط دولت، در صورتی که خانواده از پرداخت فرانشیز درمان ناتوان باشند هزینه ها توسط خیرین، "بخشش" و بهزیستی پرداخت می شود.

او افزود: روز جهانی شنوایی هر سال در سومین روز از سومین ماه میلادی (دوازدهم اسفند) برگزار می‌شود. این روز در سال ۲۰۰۷ میلادی در اولین کنفرانس بین المللی پیشگیری و توانبخشی اختلال شنوایی در شهر پکن با هدف بالا بردن آگاهی و ترویج مراقبت از گوش و شنوایی در سراسر جهان توسط سازمان بهداشت جهانی نامگذاری شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار