نماینده معین اقتصاد مقاومتی سرخس گفت: ۷ پروژه کلان در چهارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برای سرخس طراحی شده است.

۷ پروژه کلان برای سرخس طراحی شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام محمدمهدی زردوزنیا نماینده معین اقتصاد مقاومتی سرخس در حاشیه سفر استاندار خراسان رضوی به  سرخس که به منظور کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های اقتصادی صورت گرفت،گفت: در چهارچوب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی هفت کلان پروژه برای سرخس تدوین شده است.

او ادامه داد: پروژه احیای دام سبک، افزایش تولید محصولات زراعی، رونق تولید گیاهان دارویی، انرژی و صنعت شیمیایی، توسعه منطقه ویژه اقتصادی، رونق گردشگری و اشتغالزایی از محور‌های کلان پروژه‌های سرخس است.

معین اقتصاد مقاومتی سرخس ظرفیت ۳۶۰۰ نفر اشتغالزایی برای پروژه احیای دام سبک را پیش‌بینی کرد و گفت: در بحث احیای دام سبک با ظرفیت ۵۸۰ هزار راس، برنامه ۵ ساله برنامه‌ریزی شده است و در این مدت ۲۰۰ هزار راس به ظرفیت دامداری دام سبک شهرستان افزوده خواهد شد.

حجت‌الاسلام زردوز نیا با اشاره به اینکه کمیته راهبردی هفتگی به ابتکار آستان قدس رضوی برای سرخس تشکیل شده است، افزود: ۳۴ مدل از صنایع منطقه ویژه اقتصادی مورد بررسی قرارگرفته، عیب‌یابی شده و با کمک ظرفیت‌های سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی به آن‌ها پرداخته می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.