موهبتی گفت: علاوه بر حمل و نقل ریلی؛ بخش عمده‌ای از ترانزیت کالا از بندر چابهار وابسته به زیرساخت‌های حمل و نقل جاده ای است؛ لذا تکمیل بزرگراه چابهار-زاهدان - میلک ضرورت دارد.

بخش عمده حمل و نقل کالا از بندر چابهار وابسته به تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای استاحمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: طرح توسعه بندر چابهار اجرایی شده اما نیاز به زیرساخت هایی از جمله بخش حمل و نقل جاده ای و ریلی دارد.

او افزود: توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی مطلوب برای پهلوگیری کشتی های بزرگ دنیا در دستور کار دولت قرار گرفته به طوری که ظرفیت این بندر از دو و نیم میلیون تن به ۸ و نیم میلیون تن افزایش یافته است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح دو کلید واژه "تنگه احد" و "گنج پنهان" از سوی مقام معظم رهبری برای استان، موجب توجه مجموعه مسئولان نظام به سیستان و بلوچستان شده است.

او  با تاکید بر اینکه اختصاص بودجه از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای تکمیل بزرگراه چابهار-زاهدان -میلک ضرورت دارد، گفت: پروژه راه آهن چابهار -زاهدان -سرخس از سال ۸۹ شروع شده اما اجرای این پروژه از سال ۹۳ شتاب مضاعفی به خود گرفته است.

او  ادامه داد: با پیشنهاد دولت و موافقت مقام معظم رهبری مبلغ ۳۰۰ میلیون یورو برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت همچنین با همت و پیگیری دولت مقرر گردیده؛ کشور روسیه از محل فاینانس بورس مبلغ یک میلیارد دلار برای احداث راه آهن زاهدان- بیرجند اختصاص دهد که این میزان اعتبار، شتاب فزاینده ای به این طرح خواهد داد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار