رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: نهمین کنگره ملی تروما و طب رزم در بیمارستان صحرایی فاطمه الزهرا (س) چوئبده برگزار می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،دکتر شکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی کنگره ملی تروما و طب رزم  گفت: کنگره ملی تروما و طب رزم و هفتمین آئین اعطای جایزه ملی شهید رهنمون به مدت سه روز از ۶ تا ۸ اسفندماه سال جاری در آبادان برگزار می‌شود.

او افزود: این رویداد با حضور جراحان و متخصصان و مدیران حوزه سلامت و طب رزم در راستای انتقال تجارب دوران دفاع مقدس در این حوزه به نسل جدید و دانشجویان رشته‌های پزشکی شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

در ادامه دکتر سردار احمد عبدالهی، معاون بهداشت و درمان سپاه نیز اهداف برگزاری این رویداد را تجلیل از شهدای عرصه بهداشت و درمان، پزشکان، پرستاران و بهیاران ایام دفاع مقدس، انتقال فرهنگ جهاد شهادت به دانشجویان، الگوسازی برای نسل جوان و معرفی بیشتر خوزستان به ویژه چوئبده به عنوان سرزمین ایثار و شهادت برشمرد.

در پایان نشست هماهنگی کنگره ملی تروما و طب رزم و هفتمین آئین اعطای جایزه ملی شهید رهنمون، بازدید از بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه زهرا (س) صورت گرفت.

بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه زهرا (س) در طول هشت سال دفاع مقدس هشت بار تخریب شد و هر بار بازسازی شد و در مدار خدمت به رزمندگان اسلام قرار گرفت.

این منطقه محل شهادت ۱۸۰ شهید بزرگوار دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.