پزشکی که همه زندگیش را وقف خدمت به خرمشهر کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛دکتر منصور رامی در سال 1316در خرمشهر متولد شد.بعد از اتمام دوره ابتدایی ودبیرستان برای ادامه تحصیل به آلمان سفرکردودر سال 1353تخصص پزشک جراحی عمومی را گرفت.

منصور رامی بعد از فارغ التحصیل شدن به خرمشهر برگشت ودر بیمارستان نیرو دریایی این شهر مشغول بکار شد.

وی با انجام پنج هزار جراحی دردوران 8سال دفاع مقدس که جامعه پزشکی در آن زمان  بسیج شده بود  به رکورد دار جهان در طب تروما  لقب گرفت .

دکتر رامی درمورد خاطرات دوران دفاع مقدس خود میگوید:در تاریخ 31شهریور اعلام شد که تمام پزشکان برای مداوای مجروحان به بیمارستان ولی عصر (عج) مراجعه کنند ومن در آن زمان یکی از پزشکان جراحی بودم  که به این بیمارستان مراجعه کردم وبعد از گذشت چند ساعت به بیمارستان فارابی اعزام شده ومشغول به خدمت شدم.

وی افزود:پس از آغاز جنگ وبمباران مجروحان زیادی را از آبادان وخرمشهر به بیمارستان های مختلف منتقل میکردند وما برای مداوای آنها از هیچ کوششی دریغ نمی کردیم .

دکتر رامی گفت:زمانی که در اتاق عمل در حال جراحی بودم انفجار شدید ی رخ میداد وما مجبور بودیم زیر تخت اتاق عمل پنهان شویم .

در روزهای آغازین جنگ زمانی که هم دوره ای های دکتر رامی قصد سفر به خارج از کشور داشتند که در آنجا طبابت کنند وی به قلب حادثه میزند و با شروع جنگ ترجیح داد در خرمشهر وشهر های اطراف بماندزیرا احساس میکرد به خرمشهر که زادگاه اوست مدیون است .

دکتر احمد زاده همرز وهمکار دکتر رامی  هم در این زمینه گفت:در آمریکا به دکتر هم خانه وهم حقوق میدادند ولی او هیچ یک را قبول نکرد وبه خرمشهر بازگشت.

دکتر منصور رامی پای انسایت وقسم نامه پزشکی وکشور خود به قیمت جانش در خرمشهر  ماند وبه طبابت مشغول شدواز هیچ کوششی برای هر رزمنده ای چه ایرانی وچه عراقی دریغ نمی کرد.

احمد زاده  افزود:دکتر رامی با قلب مهربانی که داشت گاهی پیش می آمد که یک سرباز عراقی از نیروهای دشمن در حال مرگ بود که حتی او را هم نجات میداد، زیرا بر اساس وظیفه انسانی و سوگند پزشکی که خورده بود، بر خودش واجب می‌دید او را هم نجات دهد.

دکتر منصور رامی در جنگ زخمی شد ومرگ را لمس کرد اما هیچوقت از خدمت وماندن درخرمشهر پا پس نکشید. او  میگوید : ساده نبود همت رزمندگان راببینی واز خدمت کنار بکشی وبنشینی.

وی همچنین گفت:وقتی لباس اتاق عمل را میپوشیدیم خورد وخوراک وخوابیدنمان با همان لباس بود و حتی یکبار دقیقا حدود یک هفته به دلیل زخمی بودن وجراحی کردن رزمندگان بیرون  را ندیدم ومشغول عمل بودم.

دکتر رامی  از سال 59 تا 85، مدت 26 سال تمام هیچ پولی بابت هزینه درمان از مردم خرمشهر نگرفت.

وی  که حالا سن و سالی از او گذشته، کار ارتوپدی را کنار گذاشته و بیشتر به جراحی عمومی روی آورده است. او از اینکه توانسته برای مردم کاری انجام دهد، وجدانش کاملاً آسوده است و به قول خودش، دینش را به مردم خرمشهر ادا کرده است.

دکتر رامی یا همان باباجان خرمشهری در مورد ماندنش در خرمشهر گفت:به این دلیل اینجا ماندم که دیدم مردم خیلی فداکاری در اینجا انجام دادند وخیلی در زمان جنگ از خود گذشتگی کردند وجوانان اینجا با دستان خالی و مانند یک رزمنده تمام عیار اینجا ایستادگی کردند.

رکورد ار جراحی در جنگ تنها یک نصیحت پدرانی برای ما دارد وآن این است که با توجه به موقیت خوب مملکت  ، ما احتیاج به جوانان با انگیزه داریم که به اینجا بیایند و جای ما را بگیرند.

دکتر رامی حالا با گذاشتن از سال هایی که با گلوله در بدن مجروحان دفاع مقدس می جنگید امروز تمام قد با امید در مقابل محرومیت های مردمش ایستاده تا  به ما درس از خود گذشتگی  و ایثار بدهد.

انتهای پیام/د

دکتر رامی رکوردار جهان در طب تروما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.