معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از طراحی و راه اندازی سامانه ثبت و تهیه دارو از داروخانه ها، در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی یوسفی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط تحریم، تعداد اقلام دارویی سهمیه بندی شده در کشور برای سال ۹۹ تقریبا افزایش پیدا کرده و خوشبختانه سازمان غذا و دارو تمهیدات لازم را اندیشیده و دارو‌ها را تامین خواهد کرد.

یوسفی با بیان اینکه با توجه به تعداد بیماران در هر استان سهمیه دارو تعیین می‌شود، ادامه داد: سهمیه داروی خراسان شمالی، در کشور یک صدم است و بر همین اساس دارو میان داروخانه‌های منتخب اعم از دولتی و خصوصی توزیع می‌شود.

او با اشاره به اینکه در آینده نزدیک اسامی این داروخانه‌ها در سامانه ثبت می‌شود، عنوان کرد: با این اقدام دغدغه‌های موجود بودن دارو در کدام داروخانه، برای بیمار رفع شده و فرد مستقیم به داروخانه‌ای که قرار است دارو را تهیه کند، ارجاع داده می‌شود.

یوسفی در مورد کمبود برخی از دارو‌ها در داروخانه ها، توضیح داد: دارو‌ها سهمیه‌ای و به تعداد بیماران پیش بینی می‌شود، اما ولع خرید و یا ولع نسخه‌ها در برخی بیماران برای تامین دارو بیش از حد مورد نیاز، دلیل کمبود می‌شود و مشاهده شده گاهی بیمار پزشک را مجبور می‌کند تعداد اقلام دارویی را بیشتر بنویسند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به اینکه مشهد قطب تامین داروی خراسان شمالی است، اظهار کرد: در برخی موارد مشهد نیز در تامین برخی از اقلام دارویی خود با کمبوده مواجه شده و نیاز خود را از بجنورد تهیه می‌کند.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.