در ششمین روز از ایام دهه مبارک فجر، مرکز اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی سنندج با حضور استاندار کردستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هوشنگ فولادی معاون درمان تامین اجتماعی کردستان امروز در آیین بهره برداری از این طرح‌،  با بیان اینکه طرح توسعه مرکز اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی از دیگر طرح‌های افتتاح شده در ایام دهه فجر است، گفت: برای توسعه این طرح ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده که شامل ۱۷ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال برای توسعه فیزیکی و هفت میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال برای تجهیزات پزشکی است.

او افزود: در این طرح یک هزار و ۴۴ متر مربع مساحت به همراه مرمت و بازسازی آزمایشگاه براساس چارت تشکیلاتی و بهبود روند کار و تقسیم بندی فضای فیزیکی براساس نوع خدمت انجام شده است.

فولادی گفت: با توجه به توسعه در آزمون مهر ۱۳۹۷ تعداد ۶ نفر پرستار، یک نفر بهدار برای این بخش جذب شده و در این توسعه ضمن بهینه سازی فضا‌های تعریف شده در اورژانس براساس استاندارد‌های اعتبار بخشی، فضای سرپایی اورژانس از بستری کاملا جدا شده و ارتباز این ۲ بخش فقط از طریق تریاژ که در حد فاصل آن‌ها قرار گرفته، امکانپذیر است.

معاون درمان تامین اجتماعی کردستان یادآور شد: قبل از توسعه تعداد تخت‌های بستری اورژانس ۱۰ تخت (هفت تخت بستری و سه تخت سرم تراپی) بود که با توجه به جداسازی اورژانس کودکان و ایجاد تخت ایزوله و نیز تخت بیماران اعصاب و روان و همچنین چیدمان تخت‌های بستری در قسمت‌های حاد و تخت حاد، تخت‌های بستری به ۱۷ تخت و سرم تراپی به هفت تخت افزایش یافته که به احتساب خت‌های مذکور مجموع تخت‌های اورژانس از ۱۰ تخت به ۲۴ تخت افزایش یافته است.

او افزود: همچنین در همین بازه زمانی با توجه تخصیص بخشی از فضای فیزیکی آزمایشگاه به طرح توسعه اورژانس بخش آزمایشگاه نیز بر اساس استاندار‌های موضوعی بازمهندسی و ارتقا یافته و بر مبنای جداسازی فضا‌های کلینیک سولوژی، پاتولوژی، میکروب شناسی مجددا بازسازی شود.

فولادی بیان کرد:مدیریت درمان تامین اجتماعی کردستان هم اکنون دارای ۲ بیمارستان در شهرستان‌های سنندج و سقز، یک پلی کلینیک تخصصی در شهرستان سنندج، ۲ درمانگاه تخصصی در شهرستان‌های بیجار و قروه و ۲ درمانگاه عمومی در شهر‌های مریوان و کامیاران است.

او گفت:درمانگاه عمومی تامین اجتماعی بانه هم اکنون مراحل آزمایشی ارایه خدمات خود را سپری می‌کند و این سازمان به دنبال استخدام ۱۴ نیروی تخصصی برای آن است.

گفتنی است؛ از مجموع بهره‌مند از خدمات تامین اجتماعی استان کردستان، ۲۰۶ هزار نفر بیمه شده اصلی، ۲۹ هزار نفر مستمری بگیر و سه هزار و ۳۰۰ نفر نیز مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.