به مناسبت دهه مبارک فجر، بخش LDR (واحد تک نفره زایمان طبیعی) با حضور استاندار کردستان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، هوشنگ فولادی معاون درمان تامین اجتماعی کردستان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از این طرح گفت: طرح تغییر کاربری بلوک زایمان بر اساس الگوی LDR بیمارستان تامین اجتماعی سنندج با ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار ایجاد شده که شامل ۱۵ میلیارد ریال برای توسعه و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای تجهیزات پزشکی است.

او افزود: این بخش به مساحت ۵۱۵ مترمربع دارای پنج اتاق زایمان و یک اتاق ایزوله است که با تغییرات ایجاد شده در آن ارتباط منطقی و استاندارد فضای بلوک زایمان و بخش NICU (مراقبت‌های ویژه نوزادان) ایجاد و بر این اساس مشکل انتقال نوزادان به بخش مذکور در صورت نیاز مرتفع شده است.

فولادی گفت: این طرح با توجه به سیاست‌های طرح تحول نظام سلامت در راستای ارتقای سلامت مادران، افزایش جمعیت و افزایش زایمان طبیعی طرح احداث بخش‌های LDR در بیمارستان تامین اجتماعی سنندج اجرایی شد.

گفتنی است؛ بخش LDR به مکان‌هایی در زایشگاه‌ها گفته می‌شود که هر مادر در فضایی با امکانات رفاهی و بهداشتی جداگانه از تخت‌های بستری با حفظ حریم خصوصی هنگام زایمان طبیعی استفاده می‌کند.

انتهای یپام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.