مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: طرح‌های نیمه‌تمام حوزه گردشگری با پیشرفت فیزیکی بیش از ۴۰ درصد با معرفی این اداره کل، تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی  با اعلام این خبر گفت: متقاضیان و فعالان حوزه گردشگری می‌توانند به‌منظور دریافت تسهیلات و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام خود از طریق سامانه بهین یاب اقدام کنند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه این تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ به سامانه بهین یاب اضافه شده است، افزود: تسهیلات پس از تأیید کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید، قابل پرداخت خواهد بود و متقاضیان می‌توانند پس از ثبت و ارسال الکترونیکی درخواست، نتایج را از طریق دبیرخانه این کارگروه واقع در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان پیگیر باشند.

او عنوان کرد: متقاضیانی که برای تکمیل طرح‌های خود، افزایش یا تثبیت تولید و اشتغال نیاز به تسهیلات بانکی دارند می‌توانند در سه بخش تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، بازسازی و نوسازی و نیز تأمین سرمایه در گردش، اقدام کنند.

یزدان پناه اظهار کرد: مدت‌زمان بازپرداخت تسهیلات، برای سرمایه در گردش یک سال (قابل تمدید) و برای سرمایه ثابت طرح‌های نیمه‌تمام، بنا به تشخیص کارگروه تا مدت ۵ سال تعیین می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات با آن دسته از متقاضیان است که عمدتاً دارای مشکلات نقدینگی بوده و ازلحاظ ظرفیت تولید، دانش فنی، توان مدیریت و بازار، مشکلی که مانع راه‌اندازی یا افزایش تولید باشد، نداشته و با دریافت این تسهیلات قادر به راه‌اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت و یا افزایش تولید و اشتغال باشند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.