طرح ساعتی با محیط بان به منظور دوستی دانش آموزان با محیط زیست در اراک برگزرا شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طرح "ساعتی با محیط بان " در راستای شناخت دانش آموزان با حیات وحش و مسائل زیستی در مدارس شهر اراک برگزار شد.

طرحی برای دوستی دانش آموزان با محیط زیست در اراک

عباس جودکی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی  گفت: این طرح طی هماهنگی‌های صورت پذیرفته با آموزش و پرورش شهرستان اراک باحضور کارشناسان و محیط بانان در دبستان حمزه سید الشهدا اجرا شد.

جودکی با بیان اینکه این طرح با هدف آشنایی دانش آموزان با محیط بانان، وظایف آن‌ها و همچنین شناخت بیشتر حیات وحش و چگونگی حفاظت آن اجرا شد، افزود: اجرای طرح ساعتی با محیط بان ضمن افزایش فرهنگ زیست محیطی دانش آموزان به عنوان نسل آینده ساز کشور، انگیزه و حس مسئولیت پذیری آن‌ها درحفظ محیط زیست را افزایش می‌دهد.

او اضافه کرد: آشنایی با شرح وظایف محیط بانان و نهادینه کردن حس حرمت به محیط بانان در دانش آموزان و خانواده‌ها به عنوان حافظان محیط زیست، جلب مشارکت و ایجاد حس مسئولیت دانش آموزان در راستای حفاظت از محیط زیست، آموزش و اطلاع رسانی مسایل محیط زیستی متناسب با اقلیم منطقه، استفاده از توان فزاینده جامعه دانش آموزی به منظور انتقال پیام‌های زیست محیطی به درون خانه و خانواده از دیگر اهداف این طرح است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه استفاده از مشارکت کودکان و نوجوانان در حفظ محیط زیست ضروری است گفت: با اجرای این طرح آموزش و انتقال مفاهیم عمیق محیط زیستی در ابعاد مختلف و در کمترین زمان ممکن به نسل آینده ساز جامعه صورت می‌پذیرد که اگر اخلاق محیط زیستی در ذهن و اعتقادات کودکان نهادینه شود بسیاری از مسایل و معضلات حوزه محیط زیست حل می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.