مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌ زیست گفت: سمن های زیست محیطی استان مرکزی فعالترین سمن ها در سطح کشور هستند.

سمن های زیست محیطی استان مرکزی فعالترین سمن های کشوربه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ژیلا مهدی آقایی، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست، در جمع اعضا و نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد محیط زیستی استان مرکزی گفت: سمن‌های زیست محیطی استان از بهترین و فعالترین سمن‌های در سطح کشور هستند.

مهدی آقایی با بیان اینکه و باید از ظرفیت وپتانسیل موجوداین سمن‌ها در راستای رسیدن به اهداف زیست محیطی کشور استفاده شود افزود: سازمان‌های مردم نهاد پل ارتباطی میان مردم و دولت هستند و می‌توانند در بسیاری از مسائل اجتماعی و فرهنگی یاری رسان جامعه باشند.

او همچنین بر اهمیت حضور نمایندگان سمن‌های محیط زیستی در کارگروه‌های تخصصی استان مرکزی تاکید و اضافه کرد: باید با گفتگوی هدفمند به نقطه اشتراک و تفاهم برسیم و به هم اعتماد کنیم؛ و به دور از جبهه گیری و با همکاری و صبوری، به نتایج و اهداف مورد نظر نزدیک شویم.

این نشست در سالن جلسات اداره کل محیط زیست استان مرکزی برگزار شد و نمایندگان سمن‌های محیط زیستی به بیان چالش‌ها و مشکلات محیط زیستی استان مرکزی و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

میرزایی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم ضمن خوش آمدگویی به مدعوین و ابراز خوشحالی از حضور تشکل‌ها به تبیین برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان پرداخت و آمادگی خود را جهت تعامل هرچه بیشتر با سمن‌ها و همفکری با آن‌ها اعلام کرد.

میرزایی با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در حوزه‌های مختلف زیست محیطی استان مرکزی افزود: انتظار میرود تشکل‌های زیست محیطی در کنار طرح مسائل و مشکلات زیست محیطی و ایجاد حساسیت در میان مردم و مسئولین، نگاه جامع و علمی نسبت به مسائل محیط زیستی داشته باشند و به دور از فضای احساسی و با نگاه علمی و تخصصی در قبال مسائل موضع گیری کرده و راهکار عملی ارائه نمایند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.