طرح مطالعاتی جامع و دقیق کاهش آلودگی هوای اراک تا یکماه دیگر تهیه می‌شود.

تهیه طرح مطالعاتی جامع و دقیق کاهش آلودگی هوای اراک تا یکماه دیگرحجت الاسلام عبداللهی رئیس کل دادگستری استان مرکزی در حاشیه جلسه شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،گفت: در پایان جلسه مقرر شد طرح مطالعاتی جامع و دقیقی توسط سازمان حفاظت از محیط زیست و سایر نهاد‌های متولی تا ۱۵ اسفند صورت گیرد و پس از آن اقدامات جدی و با برنامه‌ای برای کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک برنامه ریزی شود.

حجت الاسلام عبداللهی افزود: معضل آلودگی هوای اراک که چندین سال است گریبانگیر این شهر شده یکی از دستور کار‌های مهم این جلسه بود و نهاد‌های ذیربط گزارشی از برنامه‌های اجرایی در این حوزه را ارائه کردند.

او اضافه کرد: نمایندگان برخی صنایع استان مرکزی هم در این جلسه حضور داشتند و گزارشی از وضعیت اقدامات خود در حوزه کاهش آلایندگی صنایع خود ارائه کردند و کارشناسان نیز پس از آن به ارائه نظرات کارشناسی خود پرداختند

سردار کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم در این جلسه گفت: بسیاری از صنایع کوچک میزان آلایندگی بالایی دارند، اما هیچگاه مورد توجه قرار نگرفتند که برای این مسئله باید فکری شود تا این صنایع نیز از چرخه آلایندگی خارج شوند.

سردار کریمی افزود: گزارش‌هایی در مورد منابع آلودگی هوای اراک همیشه ارائه می‌شود، اما به نظر این گزارش‌ها دقیق و کامل نیست به همین منظور باید کارشناسان مناسبی انتخاب شود و دلایل آلایندگی هوا در شهر‌های مختلف متفاوت است و برنامه ریزی‌ها نیز باید متفاوت باشد.

شورای سیاستگذاری حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی استان مرکزی تشکیل شد و لزوم انجام کار مطالعاتی دقیق در حوزه آلودگی هوا مهمترین مصوبه این جلسه بود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.