هواشناسی استان مرکزی از افزایش دوباره پتانسیل انباشت آلاینده در اراک از عصر امروز خبر داد.

افزایش دوباره آلودگی هوای اراک از عصر امروز تا چهارشنبه مرادی کارشناس هواشناسی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: به دلیل عبور یک موج ضعیف ناپایدار تراز میانی جو کمی پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی در اراک و سایر مناطق صنعتی استان مرکزی کاهش یافت.

مرادی افزود:، اما از بعدازظهر امروز دوشنبه افزایش دوباره پتانسیل انباشت آلاینده‌ها بتدریج موجب کاهش بیشتر کیفیت هوا در اراک و سایر مناطق صنعتی استان مرکزی خواهد شد و این شرایط تا چهارشنبه تداوم خواهد یافت.

او اضافه کرد: روز پنجشنبه یک سامانه ناپایدار بارشی وارد کشور خواهد شد و موجب بارش در مناطق غرب و شمال غرب و با کمی تاخیر و بصورت ضعیف‌تر برخی مناطق مرکزی و نوار شمالی کشور خواهد شد.

افزایش آلودگی هوا در شهر اراک موجب تعطیلی مدارس شهر اراک در روز‌های شنبه و یک شنبه شد.

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر است

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است که در شرایط ناسالم باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند.

خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.

شاخص استاندارد سنجش آلاینده‌های هوا دو و نیم میکرون هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب که طبق استاندارد‌های زیست محیطی، عددی بالاتر از این شاخص بیانگر وضعیت ناسالم است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.