معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قطعه سوم بزرگراه گچساران - بهبهان به طول ۱۱ کیلومتر با هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، بخشی از بزرگراه بابا میدان ـ گچساران ـ بهبهان به طول ۱۱ کیلومتر متر با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون وزیر راه و شهرسازی، هیات همراه و دیگر روسای استانی و شهرستانی افتتاح شد.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: محور بابامیدان- گچساران به بهبهان به طول ۱۴۵ کیلومتر در دامنه رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته که شاهراه ارتباطی پنج استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و خوزستان است.

او افزود: یکی از محور‌های کریدور شرقی و غربی از استان سیستان و بلوچستان ـ فارس ـ کهگیلویه و بویراحمد به سمت خوزستان است.

او با بیان اینکه این کریدور با جمعیت ۱۰ میلیون پوشش ترافیکی از محور‌های پرتردد است، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن مناطق گردشگری و قرار گرفتن در کنار بنادر جنوبی و قرار گرفتن در شاهراه استان‌های همجوار از تردد وسایل نقلیه بسیاری برخوردار است.

خادمی با اشاره به اینکه ۵۴۰ کیلومتر بزرگراه در قالب ۳ طرح در استان فارس، کهگیلویه و بویراحمدو خوزستان در حال اجرا است، افزود: امسال برای اجرای این طرح ۱۲۰ میلیارد تومان برای ۳ استان اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه از ۵۴۰ کیلومتر بزرگراه تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه اجرایی شده است، گفت: ۱۴۰ کیلومتر باقی مانده از پیشرفت کاری ۵۰ درصدی برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهری با اشاره به افتتاح قطعه سوم بزرگراه گچساران ـ بهبهان به طول ۱۱ کیلومتر گفت: این طرح با اعتباری به مبلغ ۳۶۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

خادمی ادامه داد: برای تبدیل این محور به بزرگراه، کل مسیر به ۴ قطعه تقسیم شد که قطعه سوم آن محور به طول ۴۰ کیلومتر است که در گذشته ۲۵ کیلومتر آن افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته و امروز هم شاهد افتتاح و بهره برداری از ۱۱ کیلومتر دیگر در این مسیر هستیم.

معاون وزیر راه و شهری افزود: در این پروژه ۶۱۰ هزار متر مکعب خاکبرداری، ۱۸۰ هزار متر مکعب خاکریزی ۳۸ هزار متر مکعب اساس، ۳۲ هزار تن آسفالت، ۱۸.۵ هزار متر مکعب بتن ریزی و ۱۵۰ هزار کیلو گرم آرماتور بندی انجام گرفته است.

او گفت: پنج کیلومتر باقی مانده از این بزرگراه که بر روی پل است تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

خادمی افزود: بهره برداری از این محور موجب افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات، افزایش ظرفیت مسیر، کاهش مصرف سوخت وسایل نقلیه، افزایش رونق اقتصادی وکاهش زمان سفر می‌شود.

معاون وزیر راه  اضافه کرد: در حال حاضر بزرگراه بابامیدان - استان فارس از روند خوبی برخوردار است.

خادمی با بیان اینکه تمامی بزرگراه‌ها در سطح کشور از روند خوبی برخوردار هستند افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان شاه را‌ه استان‌های همجوار را به یکدیگر متصل کرده است.

 

 

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.