استاندار زنجان در کمیسیون ایمنی راه‌ها بر اختصاص ۱۵ درصد از عوارض خودرو‌های عبوری آزاد راه زنجان - تبریز به عنوان اقدام عملی برای بهسازی ظرف یک هفته آینده تاکید کرد. 

اختصاص ۱۵ درصد از عوارض خودرو‌های عبوری آزاد راه زنجان - تبریز برای بهسازی این مسیربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در کمیسیون ایمنی راه‌ها بر اختصاص ۱۵ درصد از عوارض خودرو‌های عبوری آزاد راه زنجان - تبریز به عنوان اقدام عملی برای بهسازی ظرف یک هفته آینده تاکید کرد. 

حقیقی با اشاره به جایگاه دوم استان زنجان در مسیر ارتباطی غرب و شمالغرب کشور گفت: با وجود زیر ساخت‌های ارتباطی، این مسیر گنجایش این حجم از تردد را ندارد.

او افزود: مشارکت شرکت‌های مسئول برای آزاد راه زنجان- تبریز ضروری و در صورت اجرایی نشدن با همکاری دستگاه قضا با خاطیان برخود می‌شود.

استاندار زنجان مهمترین مشکل آزاد راه‌های استان زنجان را کیفیت پایین روکش آسفالت، روشنایی و ایمنی عنوان کرد و گفت: از ۹۵ کیلومتر آزاد راه فقط ۱۷ کیلومتر روشنایی و ۱۴ کیلومتر مجهز به محافظ بتنی است.

حقیقی با اشاره به آمار‌ها، اصلی‌ترین عامل تصادفات در محور‌های مواصلاتی استان را خطای انسانی دانست و ساخت مجتمع‌های بین راهی برای استراحت رانندگان بر اساس معیار‌ها و اعمال مجدد ثبت ساعت وسایط نقلیه عمومی را می‌توان عملیاتی کرد.

استاندار بر رفع پستی و بلندی‌ها و روکش آسفالت وتسریع در اجرای حفاظ بتنی و روشنایی لکه‌ای تاکید کرد و افزود: بر اساس مشاهدات میدانی حد فاصل کیلومتر ۴۰ تا ۶۵ این آزاد راه دچار نشست‌ها وناهمواری‌های متعدد است که لازم است مجری و پیمانکار طرح به سرعت رسیدگی کند.

معاون توسعه ومدیریت منابع سازمان راهداری هم با اشاره به اینکه استان زنجان در مسیر ارتباطی چندین استان قراردارد گفت: تشکیل گشت‌های مشترک با پلیس و افزایش نظارت‌های شبانه برای مقابله با خواب آلودگی ضروری است.

تیموری از اجرای روکش آسفالت در آزاد راه ها‌ی استان خبر داد و گفت: سال گذشته برای مرمت آزاد راه زنجان – قزوین ۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان آمار فوتی‌های ناشی از رانندگی استان در ۹ ماهه گذشته را ۲۲۸ نفراعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ و ۲ صدم درصد افزایش دارد.
 
 
انتهای پیام/م
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.