نمکی گفت: پروژه «مهدی کلینیک» به دلایل متعددی، بهره برداری آن با وقفه رو به رو شده است.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، وزیر بهداشت طی بازدید از پروژه هزار تختخوابی مهدی کلینیک واقع در مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: پروژه مهدی کلینیک از ۷ سال گذشته کلید خورد و به دلایل رکود، ساختار مدیریتی و مالی و همچنین مشکلات تزریقی منابع، مدتی بهره برداری آن با وقفه رو به رو شد.

او افزود: با وجود اینکه استان تهران به سراسر کشور خدمات ویژه ارائه می‌دهد ،  یکی از محروم‌ترین نقاط کشور از نظر تعداد تخت بیمارستانی و برخی امکانات مورد نیاز است. 
 
وزیر بهداشت اظهار کرد: طی جلسات متعددی که با عوامل ساخت پروژه «مهدی کلینیک» داشتیم قرار شد مراکز خدماتی استان‌ها را به گونه‌ای فعال کنیم تا بیماران با سرریز کمتری به مراکز استانی از جمله تهران اعزام شوند. همچنین مقرر شد تعداد یک هزار تخت جدید بیمارستانی و تجهیزات نیازمند در این بیمارستان اضافه شود.
بیشتر بخوانید : زمان بازگشت دانشجویان ایرانی مقیم چین به کشور مشخص شد
نمکی بیان کرد: امیدواریم  این کلینیک تا اواخر شهریور سال آینده از لحاظ فیزیکی و اسکلتی تکمیل شود و به بهره برداری برسد.

او گفت: این بیمارستان با ۳۸ اتاق عمل و ۴ بخش اورژانس، یک بیمارستان مجهز و بسیار خوب در منطقه خواهد بود و می‌تواند مکمل خوبی برای بیمارستان امام خمینی (ره) باشد.
 
وزیر بهداشت در خصوص تعرفه این بیمارستان گفت: اولین گام ما حمایت از افرادی است که بضاعت مالی بالایی ندارند ؛ بنابراین تمام تلاش ما برای توسعه این زیر ساخت‌ها در اولویت قرار دادن افراد تهی دست است که نیازمند خدمات یارانه‌ی دولت هستند. همچنین تعدادی از تخت‌ها برای توریسم سلامت و گردشگران خارجی در نظر گرفته شده است تا با تعرفه‌های جدید در این بیمارستان نگهداری شوند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار