از بزرگترین دستاورد‌های امام راحل که باید در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب به آن اشاره شود موضوع نیروسازی امام پس از پیروزی انقلاب بود.

یادواره شهدای مدافع حرم در کاشمر برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: از بزرگترین دستاورد‌های امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی که باید در چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب به درستی به آن توجه کرد و مبنای تحلیل و بررسی قرار داد موضوع نیروسازی امام پس از پیروزی انقلاب بود.
 
او ادامه داد: خروجی نهضت و قیام امام راحل تربیت نیرو‌هایی بود که در این ۴۱ سال در بین شهدای انقلاب، مسوولان و نیرو‌های خدمتگزار باید آن‌ها را جست و جو کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: هنر بزرگ امام نیروسازی، کادرسازی و پرورش انسان‌های متخلق به اخلاق اسلامی و انقلابی و متخصص بود، امام انقلابی را مدیریت و رهبری کردند که در همه حوزه‎ها از جمله علم، فناوری، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و معیشتی دستاورد‌های بسیاری داشت.

سبزیان افزود: امام انسان‌هایی را پرورش دادند که آن‌ها خود پرورش دهنده انسان‌های دیگری بودند که در دهه چهارم انقلاب از آن‌ها به عنوان شهدای مدافع حرم یاد می‌‏شود، کسانی که امام را ندیدند، اما پیام، روح، انقلاب، حرکت و قیام امام به آن‌ها رسید و رایحه روح‎الله را استشمام کردند و در مقام دفاع از حرم اهل بیت‎ (ع) به میدان آمدند و خوش درخشیدند.

او تصریح کرد: اگر چه مدافعان حرم حماسه غربت را رقم زدند، اما درخشش و تلالو آن‌ها انقلاب را تضمین و بیمه کرد، حرکت و قیام حضرت امام خمینی (ره) با چند راهبرد عجین شد که محور نگاه انسان‌های پیرو امام هم قرار گرفت و ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: از جمله راهبرد‌های زندگی ایشان نگاه جامع به دین، زندگی عزتمندانه، زندگی بر مدار قیام لله، تکلیف‎گرا بودن و مومن فعال و نه منفعل بودن بود.

سبزیان افزود: امام راحل رهبری مصلح و سیاستمداری عزتمند بود و حتی یک نقطه ذلیلانه در زندگی ایشان وجود نداشت و به همه مریدان مکتبش این را آموخت که عزت از آن مومنان است.

او ادامه داد: اگر سردار حاج قاسم سلیمانی و فرزندان این میهن در جهت راهبرد‌های امام امت حرکت می‌‏کنند به این خاطر است که در انقلاب آموخته اند که مامور به انجام وظیفه باشند.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم علی زاده اکبر و احمد رضایی تجلیل شد.
 
انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.