رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنگاور از شناسایی و معرفی ۲۱ سایت گردشگری در روستا‌های این شهرستان برای میزبانی از رویداد بین المللی کرمانشاه ۲۰۲۰ خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدجواد عظیمی رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنگاور گفت : گردشگری و خدمات محور توسعه محسوب می‌شود و میراث فرهنگی کنگاور تلاش می‌کند از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه در راستای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار بهره بگیرد.

او گفت : کرمانشاه و کردستان پس از بررسی‌های مکرر از بین ۱۶ استان که درخواست میزبانی اجلاس گردشگری روستایی ۲۰۲۰ را داده بودند، به عنوان میزبان اجلاس جهانی ۲۰۲۰ انتخاب شدند.

عظیمی با اشاره به اینکه باید قدر این فرصت را دانست، افزود: تاریخ پیشنهادی گردشگری و اکوتوریسم روستایی از سوی وزارت میراث فرهنگی به سازمان گردشگری جهانی ارایه شده است.

او افزود: ۲ تاریخ ۱۲ تا ۱۶ آبان سال ۹۹ برای اجرای این رویداد جهانی و استقبال از ۱۶۰ کشور جهان پیشنهاد شده که کنگاور تمام تلاش خود را برای میزبانی شایسته از این رویداد به کار می‌گیرد.

رییس اداره میراث فرهنگی کنگاور افزود: سراب دهلر کنگاور علاوه بر اینکه یک جاذبه طبیعی، ایستگاه و زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر است، یک محوطه تاریخی است که بنا برشواهد و مدارک از آثار مهم دوران ساسانی محسوب می‌شود.

عظیمی به تپه گودین اشاره کرد و افزود: این تپه دارای هفت دوره اصلی فرهنگی و تاریخی بشریت در آن شناسایی شده که بر سر شاهراه کهن ارتباطی قرار داشته و از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان شناخته می‌شود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.