با حضور مسئولان شهرستان فراهان طرح معابر شهری خنجین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، همزمان با چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی ایران در مراسمی با حضور خزائی پور و مسئولان شهرستان فراهان طرح معابر شهری خنجین شامل جدول گذاری، زیر سازی و آسفالت معابر بطول ۸ هزار متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسید.

بهره برداری از طرح معابر شهری خنجین

همچنین گلزار شهدای دفاع مقدس و گمنام شهر خنجین با حضور مسئولان، نیرو‌های نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا و جمعی از مردم گلباران، غبارروبی و عطرافشانی شد و مسئولان ضمن قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

دیدار فرماندار و مسئولان با خانواده جانباز سرافراز «اسدالله وثاقتی محب» و دیدار با تعدادی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) خنجین از دیگر برنامه‌هایی بود که به مناسبت ایام الله دهه فجر در شهر خنجین اجرا شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایام ۱۲بهمن تا ۲۲ بمهن دهه فجر نامیده شده و هر ساله جشن گرفته می‌شود و در این ایام طرح‌های مختلف به بهره برداری می‌رسد.

این نامگذاری به دلیل این است که بعد از فرار محمد رضا شاه پهلوی در ۲۶ دیماه به بهانه درمان امام خمینی رحمت الله علیه در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ بعد از سال‌ها تبعید از سوی رژیم پهلوی و دوری از وطن به وطن بازگشت و با هدایت و رهبری هوشمندانه ایشان بعد از ده روز سر انجام انقلاب اسلامی و مردمی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و پایان حکومت دست نشانده پهلوی اعلام شد.

روز‌های بین ورود حضرت امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران که ده روز است با الهام از آیات آغازین سورۀ فجر در قرآن که خداوند می‌فرمایند: والفجر و لیال عشر (سوگند به سپیده دم و شب‌های ده گانه) دهه فجر نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.