در اولین روز دهه فجر زنگ انقلاب در هزار و ۲۰۰ مدرسه استان مرکزی به صدا درآمد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، همزمان با سالروز بازگشت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب به میهن اسلامی ایران و آغاز چهل و یکمین فجر انقلاب اسلامی ایران زنگ انقلاب در ۱۲۰۰ مدارس استان به صدا درآمد و دانش آموزان و فرهنگیان بار دیگر با آرمان‌های امام انقلاب و شهدا تجدید میثاق کردند.

طنین زنگ انقلاب در هزار و ۲۰۰ مدرسه استان مرکزی

مراسم نواختن زنگ انقلاب در اراک با حضور مدیران و مسئولان دستگاه‌های اداری استان در دبیرستان دخترانه شاهد فاطمه الزهرا (س) اراک برگزار شد.

همچنین همزمان با لحظه تاریخی ورود حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی به میهن، سوت قطارها، و ناقوس کلیسا‌ها در استان مرکزی به صدا درآمد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ایام ۱۲بهمن تا ۲۲ بمهن دهه فجر نامیده شده و هر ساله جشن گرفته می‌شود.

این نامگذاری به دلیل این است که بعد از فرار محمد رضا شاه پهلوی در ۲۶ دیماه به بهانه درمان امام خمینی رحمت الله علیه در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ بعد از سال‌ها تبعید از سوی رژیم پهلوی و دوری از وطن به وطن بازگشت و با هدایت و رهبری هوشمندانه ایشان بعد از ده روز سر انجام انقلاب اسلامی و مردمی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید و پایان حکومت دست نشانده پهلوی اعلام شد.

روز‌های بین ورود حضرت امام خمینی (ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی ایران که ده روز است با الهام از آیات آغازین سورۀ فجر در قرآن که خداوند می‌فرمایند: والفجر و لیال عشر (سوگند به سپیده دم و شب‌های ده گانه) دهه فجر نامگذاری شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار