رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم از برگزاری دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی ویژه امدادگران و نجاتگران هلال احمر این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، حسین نوید رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم از برگزاری دوره تخصصی پایه پیش بیمارستانی ویژه امدادگران و نجاتگران هلال احمر این شهرستان خبر داد و گفت: این دوره به منظور ارتقای سطح توانمندی امدادگران و نجاتگران و آشنایی با اصول و اقدامات پیش بیمارستانی در حوادث و سوانح برگزار شده است.

او با اشاره به اینکه این دوره پیش نیاز دوره‌های تخصصی پایه امداد و نجات است، افزود: سرفصل‌های این دوره به مدت ۴۵ ساعت شامل مدیریت صحنه، آناتومی و فیزیولوژی، مدیریت راه هوایی، تریاژ در حوادث و تروما می‌باشد که با حضور ۲۷ نفر از امدادگران در شهرستان خاتم برگزار شده است.

 از مردم دعوت کرد برای فراگیری آموزش‌های کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، به شعب جمعیت هلال احمر مراجعه کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم گفت: با فراگرفتن آموزش‌های کمک‌های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، می‌توان با صدمات جدیدتر مقابله کرد و تا پیش از انتقال به مراکز درمانی، از پیشرفت صدمات و عوارض جلوگیری کنیم.

نوید گفت: واحد آموزش جمعیت هلال احمر شهرستان خاتم در بهمن دوره‌های تخصصی نجات در آوار نجات در جاده و کارگاه آموزشی حمایت روانی را برگزار خواهد نمود و فراخوان ثبت نام در دوره‌ها نیز به زودی اعلام خواهد شد.

او گفت: در پایان دوره آزمون‌های تئوری و عملی برگزار و به قبول شدگان دوره مربوط گواهینامه اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار