جانشین فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به نقش آموزش و فرهنگ سازی با همراهی مردم، در ایجاد امنیت اجتماعی گفت: سازماندهی، رهبری و حرکت به سمت پلیس علمی از مولفه‌های خدمات رسانی مطلوب و تحول ساز در نیروی انتظامی است.

نیروی انتظامی به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سرهنگ "جمال سلمانی" در قرارگاه مبارزه با سرقت شهرستان کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین اهداف قرارگاه مبارزه با سرقت را هم افزایی بین سازمانی در اجرای اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم عنوان کرد.

او بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی در هر جامعه بر اساس ضعف‌های نظام اجتماعی در آن جامعه شکل می‌گیرد که مولفه‌هایی، چون بحران مدیریت، بیکاری، عدم اشتغال و از هم گسیختگی بنیان خانواده در وقوع اینگونه آسیب‌ها نقشی تاثیرگذار دارد.

سرهنگ سلمانی رویکرد پیشگیرانه را راهبردی‌ترین مولفه در مبارزه با پدیده‌های اجتماعی دانست و با تاکید بر آگاهی‌بخشی و ارتقاء سطح آگاهی عمومی گفت: آموزش و فرهنگ سازی با همراهی و همگامی مردم در حوزه امنیت اجتماعی راهبردی مطمئن و اثربخش در پیشگیری از سرقت است.

این مقام انتظامی مهمترین اهداف پلیس در اجرای طرح‌های مبارزه با سرقت در سطح استان را، ارتقاء امنیت اجتماعی و به تبع آن پیشگیری از وقوع انواع سرقت ها، کشف سرقت‌های به وقوع پیوسته، کشف اموال و وسایل نقلیه مسروقه و دستگیری سارقان بر شمرد.

وی یادآور شد: پلیس باید در برنامه ریزی‌های انتظامی بیش از پیش به همفکری اجتماعی و مشارکت دهی اقشار مختلف افراد جامعه در پیشگیری از وقوع جرایم در جامعه توجه داشته باشد و نهادینه سازی نگاه آموزشی و پیشگیرانه را در بین نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی جامعه به صورت هدفمند و مستمر پیگیری کند.

سرهنگ سلمانی برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و حرکت به سمت پلیس علمی را از مولفه‌های خدمات رسانی مطلوب و تحول ساز در نیروی پلیس عنوان و بیان کرد: از یک پلیس کارآمد باید نسبت به مولفه‌های مورد نیاز در بهینه سازی ماموریتی خود به خوبی آگاه بوده و علاوه بر پشتیبانی از آن ها، عوامل تهدید کننده امنیت اعم از آسیب‌ها و جرایم و نیز عوامل تضعیف ارزش‌ها و هنجار‌ها را شناخته و برای مقابله با آن‌ها ساز و کار مناسب را پیش بینی کند.

جانشین رئیس پلیس استان کرمانشاه واکاوی نقش پدیده‌های جمعی و کنش‌های متقابل اجتماعی در وقوع سرقت را مهمترین رویکرد پلیس علمی در پیشگیری از سرقت درجامعه کنونی دانست و بیان داشت: ارتقاء روز افزون مهارت‌های علمی و فنی پلیس، رکن محوری موفقیت در ماموریت‌های مختلف پلیسی است و شایسته سالاری و استفاده کاربردی از افراد بر اساس قابلیت‌های فردی در یگان‌های انتظامی، عاملی مهم در ایجاد انگیزه در کارکنان است که این مهم همواره باید از سوی مدیران و فرماندهان مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.