مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: ۴۱۵ واحد مسکونی شهری و روستایی خانه‌زنیان بر اثر زلزله آسیب دیده و نیازمند بازسازی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رحیم آزادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: بلافاصله پس از وقوع دو زمین لرزه‌ای که اخیرا در مرکز خانه‌زنیان در نزدیکی شیراز حادث شد، تیم‌های ارزیاب در منطقه حضور یافتند و نتایج بررسی‌ها را به ستاد مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کردند.

او افزود: در این نتایج که از طریق ارزیابان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس ارائه شده، ۴۱۵ واحد مسکونی و شهری خانه‌زنیان شامل ۲۲۵ مسکن روستایی و ۱۹۰ واحد روستایی نیازمند ساخت مجدد هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: همچنین تعداد ۵۱۰ واحد مسکونی شهری و روستایی این منطقه شامل ۴۶۶ واحد شهری و ۴۴ واحد روستایی نیازمند تعمیر هستند.

او با بیان اینکه این گزارش به مدیریت بحران کشور برای ارسال به سازمان مدیریت و برنامه ارائه شده است، گفت: پس از طرح این موضوع در هیئت دولت، اعتبار لازم برای ساخت و تعمیر این واحدهای مسکونی پیش‌بینی خواهد شد.

آزادی همچنین از استقرار دفتر بنیاد مسکن در شهر خانه زنیان خبر داد و از همه زلزله زدگان خواست تا با مراجعه به این دفتر و ثبت اطلاعات خود، برای برخورداری از تسهیلات ارزان قیمت تعمیر و ساخت مسکن تشکیل پرونده بدهند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار