موسسات و انجمن‌های علمای کشور‌های اسلامی در سراسر جهان طرح صلح ادعایی آمریکا برای حل مناقشه خاورمیانه موسوم به معامله قرن را محکوم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، علمای کشور‌های اسلامی (اهل سنت) روز چهارشنبه کنفرانسی خبری در شهر استانبول ترکیه برگزار کردند. جمال عبد الستار، دبیر کل «انجمن علمای اهل سنت» در این کنفرانس خبری بر مخالفت تمام علمای اهل سنت با طرح ادعایی و نامیمون معامله قرن تاکید کرد.

عبد الستار افزود: اگر نمایندگان آمریکا (مزدورانش) در منطقه با کشتار صد‌ها هزار جوان در سوریه، عراق، مصر، یمن و کشور‌های دیگر و بازداشت و نگهداری بقیه جوانان در زندان‌های ظلم و بی عدالتی، به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کمک نمی‌کردند، طرح معامله قرن وجود نمی‌داشت و رئیس جمهور آمریکا به آن فخر نمی فروخت.

او خاطرنشان کرد: سرنوشت فلسطین به دست دونالد ترامپ و خیانتکاران نیست و همانا خداوند این تصمیم را به دست ملت‌های اسلامی که جمعیت آنان به یک ملیارد و ۵۰۰ میلیون نفر می‌رسد، قرار داده است.

عبد الستار در ادامه خواستار مقاومت فراگیر با جهاد مشروع شد، که این تکلیف خداوند است و هر کس باید به اندازه توانایی و ظرفیت خود آنرا انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار