مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: زیان وارده به محیط‌زیست استان در اثر تخلفات بیش از سه میلیارد ریال بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان گفت: زیان وارده به محیط‌زیست استان در اثر تخلفات بیش از سه میلیارد ریال بوده است.

مهرداد فتحی بیرانوند اظهار کرد: با تلاش و کوشش محیط بانان فداکار و زحمتکش استان ۷۲۵ متخلف زیست‌محیطی در ۹ ماهه نخست امسال در لرستان دستگیر شده است.

او با بیان اینکه پرونده خاطیان به محاکم قضایی ارجاع شده است، عنوان کرد: بیشترین تخلف در حوزه صید آبزیان در منابع آبی استان اتفاق افتاده که در این راستا ۲۲۳ تور ماهیگیری، ۶ دستگاه موتور برق، ۷۴ قلاب و ۱۴۷۷ قطعه ماهی از متخلفین کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به کاهش آمار شکار پستانداران بزرگ و حمایت شده در استان بیان کرد: به‌منظور برخورد قاطع با شکارچیان و پیشگیری از وقوع جرم ۱۴۵ قبضه اسلحه از متخلفین زیست‌محیطی کشف و ضبط شده که از این تعداد ۱۶ قبضه آن‌ها سلاح بدون مجوز و ۸ مورد جنگی بوده است.

فتحی میزان ضرر و زیان وارده به محیط‌زیست در اثر تخلفات صورت گرفته را سه میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۲۱۴ هزار ریال اعلام کرد و یادآور شد: از این رقم یک میلیارد و ۳۴۱ میلیون و ۲۱۴ هزار ریال وصول شده است.

او  با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی در کاهش تخلفات زیست‌محیطی، گفت: برای کاهش تخلفات زیست‌محیطی در مناطق تحت مدیریت و آزاد از ابتدای سال تاکنون ۸۹۴ ساعت کلاس آموزش با حضور محیط بانان در سراسر استان برگزار شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.