رسولی گفت: گوشت بسته‌بندی ارائه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته است.

کاهش 30 درصدی قیمت گوشت بسته بندی/ تاثیر کاهش قدرت خرید مردم بر بازار فراورده‌های پروتئینیمسعود رسولی دبیر انجمن تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت بازار فروش گوشت و فراورده‌های پروتئینی، اظهار کرد: پخش مواد پروتئینی در کشور از طریق مجاری مختلفی انجام می‌شود که بخشی از آن به صورت بسته‌بندی و از طریق فروشگاه‌ها است.

او ادامه داد: فروش مواد پروتئینی بسته‌بندی که نشان و شناسنامه دارد، این ضمانت را به شما می‌دهد که محصول از نظر کیفیت، قیمت و سایر موارد تحت کنترل کامل قرار گرفته است.

دبیر انجمن تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور تصریح کرد: مراکز آزاد ارائه مواد پروتئینی بسیاری در کشور وجود دارد که اقدام به ارائه محصولات مختلف می‌کند، برای مثال برخی از واحد‌های فروش گوشت و فرآورده‌های گوشتی به دنبال فروش محصولات خاص و لاکچری هستند که به طبع افزایش قیمت و سایر مشکلات را به همراه دارد.


بیشتر بخوانید: سردرگمی تولیدکنندگان گوشت قرمز برای بازار شب عید/ انتقاد مسئولان از تاخیر دولت در صدور مجوز دام


رسولی با اشاره به وجود اتحادیه تلاشگر در عرصه توزیع مواد پروتئینی، بیان کرد: در شرایط فعلی گوشت بسته‌بندی ارائه شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نسبت به سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش قیمت داشته است و خرید محصولات دارای نشان و شناسنامه این تضمین را به شما می‌دهد که مرجعی پاسخگو درباره محصول ارائه شده وجود دارد.

او اظهار کرد: عرضه کنندگان خاصی در حوزه فرآورده‌های پروتئینی حضور دارند که تخلفاتی مثل گران فروشی یا اختلال قیمتی در آن‌ها دیده می‌شود اگر چه در برخی موارد تعدادی از عرضه کننده‌ها می‌توانند گوشت با کیفیت بهتر و قیمت پایین تر از متوسط بازار به دست شما برسانند اما بروز تخلف هنگام خرید از واحدهای آزاد عرضه کننده گوشت و فراورده‌های پروتئینی بیشتر محصولات بسته بندی فروخته شده در فروشکاه‌های زنجیره‌ای است.

دبیر انجمن تولید و بسته‌بندی مواد پروتئینی کشور گفت: در شرایط فعلی مصرف گوشت در کشور به شدت کاهش پیدا کرده است و با توجه به اهمیت استفاده از فرآورده‌های پروتئینی در تأمین اسید آمینه‌های بدن، این کاهش مصرف می‌تواند خطر‌های بسیاری برای جامعه به همراه داشته باشد.

رسولی تصریح کرد: بازار مصرف گوشت به قدری شرایط نامنانسبی دارد که رقابت داخلی بین عرضه کنندگان شکل گرفته است؛ کاهش قدرت خرید مردم تأثیر زیادی بر میزان خرید گوشت آن‌ها داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار