رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۲ مورد مسمومیت با گاز منوکسید کربن داشته‌ایم.

گاز گرفتگی به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صائب مدرسی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  با بیان اینکه  از ابتدای امسال تاکنون 152 مورد مسمومیت با منوکسید کربن داشته‌ایم گفت: مسمومیت با منوکسید کربن سال گذشته استان  207 مورد بوده است  و امسال بیشتر ماموریت‌های اورژانس در این خصوص در قسمت روستاها و پایگاه‌های جاده‌ای بوده است.

او  گفت: بیشترین مسمومیت‌ها در روستاهای اتفاق افتاده که به تازگی از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و به دلیل عدم آشنایی مردم به این سیستم مسمومیت‌ها نسبت به گذشته در این مناطق بیشتر شده است.

مدرسی اضافه کرد: مشترکان لوله‌های بخاری را همیشه بررسی کنند که داغ باشد از آبگرمکن داخل حمام به هیچ وجه استفاده نکنند.

او سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش قدرت دید، خواب آلودگی شدید و کسل شدن را از جمله علائم اولیه مسمومیت با گاز خطرناک‌ منوکسیدکربن دانست و توصیه کرد: مردم بلافاصله بعد از اینکه با 115 تماس گرفتند، مصدوم را از محل خارج کنند به هوای آزاد ببرند و در و پنجره‌ها را باز بگذارند، از به خواب رفتن بیمار جلوگیری کرده و او را به یک سمت خوابانده تا در صورت استفراغ، منجر به خفگی وی نشود.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.