مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه از انجام ۱۳۵ پیوند قرنیه از سال گذشته تاکنون در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،جواد امینی سامان مدیرعامل مرکز آموزشی درمانی امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت : بیمارستان امام خمینی (ره) تنها مرکز دولتی پیوند قرنیه در غرب کشور است که علاوه بر خدمات رسانی به بیماران استان‌های کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان، پذیرای بیمارانی از کشور عراق نیز است.

او گفت : سال گذشته ۷۵ پیوند و ازابتدای امسال تاکنون نیز ۶۰ پیوند قرنیه در این بیمارستان انجام گرفته است.

 این مسئول گفت: درحال حاضر سه فوق تخصص قرنیه دراین مرکز عمل پیوند انجام می‌دهند.

او گفت: هزینه هر پیوند قرنیه با داشتن بیمه برای بیمار باتوجه به نوع پیوند، حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که این عمل برای بیمارانی که بیمه تکمیلی دارند و یا تحت پوشش نهاد‌های حمایتی هستند، رایگان است.

این مسئول گفت: باتوجه به اینکه پیوند قرنیه برای استان‌های همجوار و بسیاری از استان‌هایی که فلوشیپ قرنیه ندارند در بیمارستان امام خمینی (ره) انجام می‌شود، درصورت رایزنی با این استان‌ها و کشور عراق و همچنین پرداخت به موقع تعرفه پزشکان، این مرکز آماده پذیرش بیماران بیشتری دراین زمینه می‌باشد.

 مجتبی ایدی زاده فوق تخصص چشم بیمارستان امام خمینی (ره) افزود: پیوند قرنیه برای بیمارانی انجام می‌شود که براثر ضربه یا به صورت مادرزادی قرنیه آن‌ها دچار مشکل شده است، همچنین به علت انواع عفونت‌ها و نازک شدن قرنیه مانند قوز قرنیه، بیمار ممکن است نیاز به عمل پیوند قرنیه داشته باشد.

ایدی زاده گفت: به طور کلی دو نوع پیوند قرنیه وجود دارد، پیوند کل قرنیه و پیوند لایه‌های قرنیه که سعی می‌شود حتی الامکان از حالت دوم به دلیل اینکه پیوند کمتر پس زده می‌شود استفاده شود، اما درمجموع پیوند قرنیه جزو پیوند‌هایی است که احتمال پس زدن آن کم بوده و جزو عمل‌های پیوند موفق است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.