محمودزاده گفت: میزان ناپایداری‌های ساختمان در ۴۰ سال گذشته از ۵۷ درصد به ۵ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۵۲ درصدی ناپایداری‌های ساختمان طی ۴۰ سال گذشتهبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، با بیان اینکه پیشرفت صنعت مهندسی کشور در ۲۴ سال گذشته علی رغم تمام کمبود‌هایی که در صنعت مهندسی کشور وجود داشته است بسیار چشمگیر بوده، گفت: ما در این سن شاهد تحولات بنیادین در صنعت ساختمان کشور بودیم و آمار‌ها نشان می‌دهد که در ابتدای انقلاب میزان ناپایداری ساختمان‌های کشور ۵۷ درصد بوده، اما امروزه میزان ناپایداری‌ها به کمتر از ۵ درصد رسیده است.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در این دوره تلاش کرده‌ایم که تحولات بنیادین در صنعت مهندسی کشور داشته باشیم و سازمان‌های تخصصی و مدل سازی مختلفی را در این حوزه ایجاد کرده ایم.

محمودزاده یادآور شد: جلسات مشترکی را در حوزه نظام مهندسی کشور ایجاد کرده ایم که خروجی آن اصلاح فرآیند‌ها و ایجاد اعتماد سازی در جامعه مهندسی کشور بوده است.
بیشتر بخوانید: انجام دور جدید ثبت نام مسکن ملی پیش از پایان سال/ حذف ۴۲ درصد ثبت‌نام کنندگان مسکن ملی

او افزود: پروژه‌های مختلفی در سامان نظام مهندسی کشور بوده که در جایگاه ارتقا قرار داشته و ما سعی کردیم با اعتماد سازی بتوانیم حرفه‌ای بودن را در این حوزه ایجاد کنیم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به موضوع آموزش‌های تخصصی در بخش مهندسی هم اشاره کرد و گفت: در مهر امسال با برگزاری آزمون تخصصی سعی کرده‌ایم فارغ التحصیلان را که در این حوزه با اجرا غریب بودند را آشنا کنیم که خوشبختانه با انتخاب مهندسان حرفه‌ای توانستیم این حوزه را تقویت کنیم.

محمودزاده گفت: به طور قطع همکاری مشترکی برای آموزش حرفه‌ای با ارگان‌های مختلف خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم از آموزش‌های لازم در این حوزه هم استفاده کنیم.

او تاکید کرد: پروانه‌های تخصصی اشتغال را به طور قطع در دستور کار خود قرار خواهیم داد و با این کار جامعه‌ای با دامنه اشتغال بیشتر در رشته‌های تخصصی‌تر را خواهیم داشت.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: در آینده نزدیک برنامه ریزی برای صدور پروانه‌های تخصصی اشتغال مهندسی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد تا از این طریق بتوانیم جوانانی با حرفه‌های تخصصی‌تر را پرورش دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار