موسسه محکم با حمایت مالی و تأمین پذیرش برای بیماران مادرزادی در کلینیک احمدیه تربت حیدریه فعالیت خود را آغاز کرد.

راه اندازی خیریه سلامت محکم بیماران مادرزادی در تربت حیدریهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا کلاهان مدیرعامل مجمع خیرین سلامت مشهد گفت: موسسه محکم در راستای اجرایی کردن اهداف مجمع خیرین سلامت کشور که همانا درمان افراد نیازمند می‌باشد، فعالیت خود را آغاز کرده است.  

او افزود: بر این اساس و در مرحله نخست حمایت مالی و تأمین پذیرش برای بیماران دچار ناهنجاری‌های مادرزادی که نیاز به جراحی یا درمان دارویی دارند در بیمارستان‌های دانشگاهی و در مرحله دوم ثبت موارد ناهنجاری‌های مادرزادی و آموزش خانواده‌ها و پزشکان مربوطه در زمینه‌های فوق از روش‌های مختلف، از اهداف راه‌اندازی موسسه محکم است.
 
کلاهان گفت: بیش‌ترین آمار ابتلا در نوزدان خراسان رضوی می‌باشد، عوامل شیمیایی و عوامل دارویی نقش زیادی در به وجود آمدن بیماری لب شکری ایفا می‌کند البته تعداد زیادی از نوزادان بیمار، از خانواده‌های محروم و نیازمند هستند و آن‌ها برای پیدا کردن پزشک و مرکز درمانی مناسب دچار سرگردانی‌های زیاد شده و برای تأمین هزینه‌های درمانی سختی‌های زیادی را متحمل می‌شوند.

او  پیشگیری از ناهنجاری‌های مادرزادی را یکی از اهداف مهم  مؤسسه محکم اعلام کرد و ادامه داد: یکی از این بیماری‌ها قطع نخاع مادرزادی است که مشکلات فراوانی را برای کودک و نیز والدین به وجود می‌آورد، اما اگر مادر ۳ ماه قبل از تشکیل نطفه از داروی فولیک‌اسید استفاده کند، می‌تواند تا ۹۹ درصد از ایجاد بیماری در کودک پیشگیری کند.
 
در ادامه او به نحوه پذیرش بیماران در موسسه محکم، تصریح کرد: پزشک یا مددکار بعد برخورد با کودک مبتلا به یکی از ۳۲ ناهنجاری مادرزادی تحت پوشش، او را به موسسه محکم معرفی می‌کند و مؤسسه به صورت مستقیم و بدون اتلاف وقت کودک را برای انجام اقدمات درمانی یا جراحی به مراکز فوق تخصصی معرفی می‌کند.

سیداحمد نظام قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در امور مشارکت‌های اجتماعی نیز گفت: امروز ۲ پزشک متخصص به همراه تعدادی پزشک بومی از همین دانشگاه اقدام به معاینه تمام مراجعه کنندگان میکنند.

او افزود: درمان این بیماران نیز در سه سطح داخل تربت حیدریه، مشهد و در نهایت تهران انجام می‌شود.
 
انتهای پیام//د.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.