حجت الاسلام عبادی گفت: باید در بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی نگاه نو ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، حجت الاسلام عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: باید در بدنه کارشناسی دستگاه‌های اجرایی نگاه نو ایجاد شود چون اکنون قانون در خراسان جنوبی به سختگیرانه‌ترین شکل ممکن اجرا می‌شود.

او افزود: کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان به عنوان ماموریت به استان‌های دیگر بروند تا ببینند چگونه در آن استان‌ها قانون را با دید باز اجرا می‌کنند و اگر واگذاری زمین به یک صنعتگر یا تولیدکننده در خراسان جنوبی ۶ ماه طول می‌کشد برای مثال در اصفهان یک ماهه زمین واگذار می‌شود.

حجت الاسلام عبادی بیان کرد: باید بررسی شود که چطور قانون در این استان اجازه کار به سرمایه‌گذار را نداده اما در دیگر استان‌ها از این قانون برای حمایت از سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود بنابراین سیستم اداری ما نیاز به بازسازی فرهنگی دارد و دستگاه‌های نظارتی فقط به کارهای انجام شده ایراد نگیرند بلکه اگر کاری نشده نیز به آنها ایراد بگیرند و از مسوول بپرسند چرا به یک ارباب رجوع یا سرمایه‌گذار جواب منفی داده‌ است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سامانه‌ای از طرف سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات و بازرسی استانداری خراسان جنوبی طراحی شود که اگر پاسخ مناسبی به فردی در اداره‌ای داده نشد به چه دلیل بوده و اگر یک سال این کار انجام شود به فرهنگ تبدیل می‌شود.

او  اظهار کرد: هشت سالی که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هستم خبرنگاران را همکار خود می‌دانم و تلاش کردم همواره پاسخگوی اصحاب رسانه باشم و درخواست مصاحبه‌ها را هم بی‌پاسخ نگذاشتم و در این مدت تا امروز حتی از یک خبرنگار یا رسانه شکایت نکردم.

حجت الاسلام عبادی گفت: گاهی اوقات در تهران و رسانه‌های کشوری از بنده تیترهای غیرواقعی و مغرضانه کار شد که صحت نداشت و در استان هم گاهی این موضوع پیش آمد اما تحمل کردیم و در مجموع خبرنگاران را همکار خود می‌دانیم چون کار نماینده هم مطالبه‌گری و پیگیری است و خبرنگاران هم همین وظیفه را دارند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش ، درخصوص روند اصلاح قانون تشخیص اراضی ملی از مستثنیات، عنوان کرد: قانون منابع طبیعی یکبار اواخر مجلس قبل در قانون رفع موانع تولید اصلاح شد و در آن دوره قانون منابع طبیعی تسهیل شد و هم اکنون بحث نحوه ملاک قرار دادن عکس های هوایی و تاریخ این عکس ها برای تشخیص اراضی ملی از مستثنی در کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی اصلاح این قانون مورد بحث قرار گرفته است.

حجت الاسلام عبادی  گفت: در این خصوص لایحه‌ای از طرف دولت آمد اما متاسفانه پس گرفته شد و خود مجلس در حال حاضر در تلاش است که بعضی از مواد این قانون را تغییر دهد و از کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی تاکنون خروجی در این حوزه نداشته‌ایم.

عبادی افزود: هرچند در این حوزه باید دقت عمل به گونه‌ای باشد که هم کار مردم تسهیل شده و هم از زمین‌خواری جلوگیری شود و افراد زمین‌های حاشیه شهرهای مهم را به این بهانه تصرف نکنند و به همین دلیل کمیسیون کشاورزی مجلس هم روی این زمینه تامل دارد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اکنون ۷۰۰ میلیون یورو از کشور روسیه وام برای تکمیل راه آهن زاهدان - بیرجند - گناباد گرفته شده و ارزش آن از بودجه عمومی بالاتر است چون پول نقد است.

او ادامه داد: ۲ سال قبل کلنگ راه‌آهن از سمت گناباد به بیرجند زده شد و از داخل استان هم قرار است زیرساخت‌های آن شروع شود و ۶۰ کیلومتر از طرف گناباد زیرساخت‌هایی مثل پل و ... انجام و پیمانکار آن مشخص شد که چون مبلغ آماده وام هم وجود دارد پیش‌بینی می‌شود در سه سال آینده پروژه راه‌آهن رشد خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام عبادی گفت: در چهار سال گذشته دوباندسازی جاده بیرجند - قاین رشد خوبی داشته و ۷۵ درصد رشد فیزیکی داشته چون نصف آن آسفالت شده و زیرسازی هم داشته که امروز تلفات جاده‌ای خیلی کم شده است.

او گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس اخیرا خراسان جنوبی را به لحاظ کمترین نرخ بیکاری در کشور معرفی کرده است البته ما این شاخص را به طور کامل قبول نداریم اما باز هم جایگاه ما نسبت به دیگر نقاط کشور مطلوب تر است.

حجت الاسلام عبادی درباره آخرین وضعیت انتقال آب به استان و لغو پروازهای فرودگاه بیرجند، افزود: این آب برای مصارف کشاورزی نبوده بلکه برای صنعت و مصارف خانگی است و باید صنایع و معادن نیازمند استان متقاضی استفاده آن باشند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت هم ۳۰ درصد انتقال این آب به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی را خرید تضمینی کرده که جاذبه برای بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه را داشته باشد.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: استقبالی که مردم در تجمع‌ها مختلف مثل تشییع پیکر این شهید بزرگوار داشتند یک حماسه باشکوه بود که در تاریخ خواهد ماند و جهان هم نمی‌تواند آن را فراموش کند.

حجت الاسلام عبادی گفت:این ظرفیت بزرگ و همراهی و همدلی مردم با نیروهای نظامی با یک فرد نظامی فقط در کشور ما وجود دارد و در هیچ کشور دیگری اگر افسر یا ژنرالی کشته شود به این شکل جامعه متاثر نمی‌شود و این ها از برکات انقلاب اسلامی است که مردم و مسوولان با یکدیگر ارتباط داشته و همدل هستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود:مردم خود را صاحب این انقلاب می‌دانند و وقتی شهید سلیمانی به شهادت رسید مردم احساس کردند که پاره تن آنها شهید شده است و ممکن است عده ای که در تشییع جنازه بستگان خود شرکت نمی‌کردند اما در این تشییع پیکر این شهید شرکت کردند وآان حماسه بزرگ را آفریدند.

او بیان کرد: حضور مردم در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی سیلی محکمی به دهان آمریکا بود و حملات موشکی ما جای خود را دارد و آمریکایی‌ها تلفات هم داده اند هرچند کتمان می‌کنند اما در آینده تلفات خود را اعلام خواهند کرد.

حجت الاسلام  عبادی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی نکرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.