تشدید تدابیر بهداشتی در چین برای مقابله با ویروس کرونا

مقامات کشور چین تدابیر محدود کننده برای کنترل ویروس "کرونا" را تشدید می‌کنند.

تشدید تدابیر بهداشتی در چین برای مقابله با ویروس کرونابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کشور چین تدابیر محدود کننده برای کنترل ویروس "کرونا" را تشدید می‌کنند.

بر این اساس، شهر "ووهان" در کشور چین، همچنان در قرنطینه کامل قرار دارد و محدودیت ورود و خروج به این شهر اعمال و تشدید شده است. با گسترش ویروس کرونا در چین و افزایش شمار تلفات به ۲۶ کشته و آلوده شدن بیش از ۸۳۰ نفر به این ویروس، اقدامات مقامات این کشور برای کنترل این ویروس تقویت شده است.

حمل و نقل عمومی در ده شهر چین به حالت تعلیق در آمده و معابد برای بازدید کنندگان عمومی بسته شده است. بعد از شهر ممنوعه "پکن"، "دیزنی لند" در "شانگهای" و بخشی از دیوار بزرگ در نزدیکی "پکن" نیز از روز شنبه بسته می‌شوند.

در این مرحله، سازمان بهداشت جهانی (WHO) چنین ارزیابی کرده است که قضاوت برای در نظر گرفتن این بیماری همه گیر به عنوان یک فوریت بهداشت عمومی در حوزه بین المللی بسیار زود است؛ با این وجود سازمان مستقر در ژنو تصریح کرده است که نظارت بر شیوع و گسترش "ویروس کرونا" به صورت "دقیقه به دقیقه" انجام می‌شود.

کارشناسان بهداشت عمومی از این موضوع به شدت نگران هستند که انتقال این ویروس ناشناخته به دلیل تعطیلات سال نو چینی، که به طور سنتی میلیون‌ها نفر از مردم چین در حال عزیمت و جابجایی در داخل یا خارج از مرز‌های این کشور هستند، تسریع شود.

کمیسیون بهداشت ملی چین در آخرین ارزیابی خود، که مربوط به روز پنجشنبه است، آلوده شدن ۸۳۰ تن به این ویروس که به مرگ ۲۶ انجامیده، را تأیید کرده است. بیشتر موارد آلودگی در شهر"ووهان" متمرکز و گزارش شده است؛ شهر بزرگ صنعتی و تجاری در مرکز چین، که در استان "هوبی" واقع شده است. جایی که ویروس ماه گذشته در آن ظاهر شد.

شهر "ووهان" که ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد و در همسایگی شهر "هوانگانگ" (با ۷ میلیون نفر جمعیت) واقع شده است، هنوز در محدوده قرنطینه قرار دارد. رفت و آمد‌های ریلی و هوایی از "ووهان"، به حالت تعلیق در آمده و حتی حرکت تعدادی از قطار‌ها متوقف شده است. ده‌ها شهر دیگر این استان نیز گام‌های مشابهی برداشته اند. همچنین شهرداری "ووهان" متعهد شده است با سرعت زیاد ساخت بیمارستان جدیدی با ظرفیت هزار تختخواب را آغاز نماید که قرار است روز دوشنبه افتتاح شود، و در آن مراقبت‌های خود را آغاز کرده و از بیماران آلوده به این ویروس جدید مراقبت نماید.

در خارج از چین، مواردِ آلودگی در کشورهایِ تایلند (۴ مورد)، سنگاپور (۳ مورد)، ویتنام (۲ مورد)، ژاپن (۲ مورد)، کره جنوبی (۲ مورد)، تایوان (۱ مورد)، در آمریکا (۱ مورد) و در کشور نپال (۱ مورد)، گزارش شده است که همین موضع باعث شده است تا چندین شرکتِ هواپیمایی پرواز‌های خود را برای عزیمت یا ورود به شهر "ووهان" متوقف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار